20 אנשים בבית כנסת: חברי קבינט הקורונה אישרו שינויים בהגבלות

במהלך הלילה אישרו השרים מספר שינויים בהגבלות: במסעדות, עסקים ובתי כנסת בחלל סגור - עד 20 אנשים. בחלל פתוח עד 30 אנשים תוך שמירה על שני מטרים בין אחד לשני

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 17/08/20 07:59 כז באב התשפ

20 אנשים בבית כנסת: חברי קבינט הקורונה אישרו שינויים בהגבלות
תפילה בימי הקורונה. יגובש נוהל הגבלות אחיד, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

קבינט הקורונה אישר אמש במשאל טלפוני תיקון למגבלות ההתקהלות: מספר האנשים במסעדות, במקומות ציבוריים, בבתי עסק ובבתי תפילה יוגבל ל-20 בחלל סגור, וללא קשר לגודל המקום, ו-30 איש בחלל פתוח, ובלבד שניתן יהיה לשמור על ריחוק של 2 מטרים בין אדם לאדם. בבתי עסק ומסעדות זה גם תוך שמירה על כללי ה״תו הסגול״.

הבוקר (ב') יצאה טיסה ראשונה מישראל לאתונה שביוון עם מטוס של חברת התעופה היוונית איגיאן. ביוון נערכו לקבלת התיירים אלא שלא כל הישראלים היו פעלו לפי ההנחיות ולא ערכו בדיקות קורונה מקדימות שנחתמו בשפה האנגלית, ובעקבות כך נאלצו להישאר בנמל התעופה.

דו"ח של משרד הבריאות מאתמול מראה כי מספר המאומתים החדשים אמש עומד על 760 בלבד, זאת בשל מספר הבדיקות הנמוך שהתבצעו אתמול - 9,273. כזכור, כמדי שבוע בימים שישי ושבת מתבצעות הרבה פחות בדיקות מבשאר ימות השבוע.

בסך הכל עומד מספר הנדבקים הכולל בישראל, מאז החלה התפרצות המגפה בחודש פברואר, על 92,680 בני אדם. נכון להערב, מספר החולים המוגדרים במצב קשה רושם ירידה, ועומד על 382, לאחר שכבר חצה את ה-400 לפני כשבוע, ומאז רשם ירידה. מספר המונשמים נכון יורד גם הוא ועומד על 112 חולים. חלק מהירידה כאמור נובעת גם ממקרי המוות הרבים.