טראמפ: "פריצת דרך אדירה! הסכם שלום היסטורי בין ישראל ואיחוד האמירויות"

טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי ישראל הסכימה לדחות את החלת הריבונות וזאת בתמורה להסכם עם נרמול היחסים עם איחוד האמירויות. נתניהו צייץ: "יום היסטורי". יורש העצר באיחוד האמירויות: "סוכם להפסיק את הסיפוח של ישראל לשטחים הפלסטינים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/08/20 18:01 כג באב התשפ

טראמפ: "פריצת דרך אדירה! הסכם שלום היסטורי בין ישראל ואיחוד האמירויות"
נתניהו בשיחת טלפון עם טראמפ ועם בן-זיאד, צילום: קובי גדעון / לע"מ

במהלך ישיב קבינט הקורונה שנערכה היום (ה') עזב ראש הממשלה בנימין נתניהו את הדיון ואמר לשרים: "אחר כך תגלו למה עזבתי". כעבור מספר דקות חזר נתניהו לדיון ומעט מאוחר יותר צייץ נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ: "פריצת דרך אדירה היום! הסכם שלום היסטורי בין שני ידידינו הגדולים, ישראל ואיחוד האמירויות!". נתניהו השיב: "יום היסטורי", וצפוי לקיים מסיבת עיתונאים ולמסור הצהרה מדינית חשובה בשעה 20:00. עסקת השלום בתיווכו של טראמפ, הייתה תוצר של דיונים ממושכים בין ישראל, איחוד האמירויות הערביות וארצות הברית.

מוחמד בן זייד, יורש העצר באיחוד האמירויות, צייץ וכתב כי "בשיחת הטלפון שלי היום עם נשיא ארה"ב טראמפ וראש ממשלת ישראל נתניהו, סוכם להפסיק את הסיפוח של ישראל לשטחים הפלסטינים".

;

שר החוץ, גבי אשכנזי, תומך במהלך שהביא נתניהו: "היציבות במזרח התיכון, הרחקת איומים ביטחוניים וקרוב הסכמים עם עמי האזור - אלו הם היעדים שלי ושל כחול לבן. הבשורה על נרמול היחסים עם איחוד האמירויות היא חשובה ומהווה פתח להסכמים נוספים. אני מברך את ראש הממשלה נתניהו על ההסכם".

טראמפ כינה את ההסכם, כ"פריצת דרך משמעותית בין שתי חברות גדולות שלנו" ואמר כי יכלול, בין היתר, טיסות ישירות בין שתי המדינות, פתיחת שגרירויות, השקעות, ושיתוף פעולה בתחומי הביטחון והבריאות בנושא הקורונה. במסגרת ההסכם תינתן גישה רבה למוסלמים לבקר באתרים האסלאמיים ולהתפלל במסגד אל אקצא.

יורש העצר של איחוד האמירויות השייח

יורש העצר של איחוד האמירויות השייח' מוחמד בן-זיאדצילום: shutterstock

שר החוץ האמריקני מייק פומפיאו אמר לאחר הפרסום: ‏"היום הוא יום היסטורי. לאחר היקף דיפלומטי נמרץ של הנשיא טראמפ, ראש ממשלת ישראל ונסיך ונסיך הכתר של האמירויות, מוחמד בן זייד, חתמו על הסכם לנורמליזציה מלאה של היחסים בין שתי המדינות שלהם".