אשכנזי בעד להחליף את גנץ? "אם נכון שאיזנקוט יהיה בראש - כך יהיה"

מספר שתיים בכחול לבן, גבי אשכנזי, מתח הבוקר ביקורת מרומזת על ראש מפלגתו, בני גנץ, ואמר בהתייחסו לרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט: "הממלכה חשובה ולא המלוכה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/20 12:29 ח באב התשפ

אשכנזי בעד להחליף את גנץ? "אם נכון שאיזנקוט יהיה בראש - כך יהיה"
אשכנזי וגנץ, צילום: Gili Yaari / Flash90

התקציב שמתעכב, העלייה המתמשכת בתחלואה ואפילו ההפגנות ברחבי הארץ, כל אלה עושים את שלהם ובעולם הפוליטי מדברים יותר ויותר על בחירות נוספות. הבוקר (ד'), בראיון לגל"צ, אמר שר החוץ גבי אשכנזי  כי אינו שולל את החלפת ראש מפלגתו, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ: "אם נכון שגדי איזנקוט יהיה בראש - כך יהיה", אשכנזי הוסיף: "הממלכה חשובה ולא המלוכה".

לפני כחודשיים אותת הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט ב"ישראל היום", כי הוא לא שולל כניסה לעולם הפוליטי: "הייתי מזכיר צבאי של שני ראשי ממשלה, אהוד ברק ואריאל שרון. ראיתי מקרוב שההשפעה היא דרך מנהיגות ודרך עשייה מתוך המערכות. בפוליטיקה, מרגע שאתה מחליט, כולם פועלים לסכל את ההחלטה שלך". בראיון לגל"צ אמר איזנקוט: "ההבנה שהגעתי אליה שנה וחצי אחרי השחרור היא שבעתיד ארצה להשפיע ולהיות מעורב. איפה ומתי? נחליט במעלה הדרך".

בנובמבר 2019 מונה איזנקוט לדירקטור בחברת צור שמיר אחזקות והצטרף כעמית מחקר בכיר למכון למחקרי ביטחון לאומי. בינואר 2020 מונה לדירקטור בחברת וילאר. ביוני 2020 נבחר לכהן כיו"ר יד בן גוריון.