מנדלבליט לנתניהו: "אם לא תעביר התייחסות לטיוטת הסדר ניגוד העניינים - היא תהפוך לקבועה"

בצל המשא ומתן הקואליציוני על מינוי בכירים, היועץ המשפטי לממשלה דרש מראש הממשלה להגיב תוך שלושה ימים לטיוטת הסכם ניגוד העניינים, שאוסרת עליו למנות בכירים בשירות אכיפת החוק, ולא היא תהפוך לקבועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/20 12:23 כג באב התשפ

מנדלבליט לנתניהו: "אם לא תעביר התייחסות לטיוטת הסדר ניגוד העניינים - היא תהפוך לקבועה"
מנדלבליט ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שיגר מכתב לעורכי הדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובו הסביר להם כי במידה ולא תתקבל תשובה לטיוטת הסדר ניגוד העניינים תוך שלושה ימים, היא תהפוך לקבועה. טיוטת ההסדר אסרה על נתניהו למנות בכירים בשירות אכיפת החוק כמו פרקליט מדינה, מפכ"ל או יועמ"ש חדש בשל תיקיו הפלילים וחשש שמינויים אלו ישפיעו על משפטו. 

כזכור, ראש הממשלה נתניהו התנגד לטיוטת הסדר ניגוד העניינים שגיבש מנדלבליט ודרש כי היועמ"ש כלל לא יעסוק בגיבוש הסדר ניגוד העניינים, וכי יש להעביר את ההכרעה למבקר המדינה מתניהו אנגלמן או לשופט בדימוס, אולם לא השיב לגופו של ההסדר. 

במקביל מתקיים משא ומתן קואליציוני בין כחול לבן לליכוד בו הם מסדירים  את שינוי שיטת מינוי שומרים הסף, שתכלול פירוק הועדה המקצועית שהיתה אמורה לקום והחזרת הכח לפוליטיקאים. אולם שר המשפטים ניסנקורן אמר כי הוא לא ייתן יד לפגיעה בשומרי הסף: "במערכת אכיפת החוק יודעים שאני מגן עליהם. זה פינג פונג של מתקפה ותגובה. יתקיפו 20 או 30 פעמים – זה לא יעזור להם. המערכת עצמאית. כשאני שר המשפטים אף אחד לא יפגע בהם", אמר ניסנקורן הבוקר (ה') בראיון לרשת ב'. 

נזכיר כי בשנה וחצי האחרונות המשטרה מתנהלת עם ללא מפכ"ל, אלא עם ממלא מקום. כמו כן היועמ"ש מדלבליט צפוי לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים, ומאז פרישתו של שי ניצן הוא ממלא את מקומו של פרקליט המדינה. כך שלמעשה מערכת אכיפת החוק מחכה לאיוש של שלושה תפקידים מרכזיים, שלרוב לראש הממשלה יש סמכות לדון מי ימונה אליהם. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן