טרור בלוני התבערה: שרפות ברחבי עוטף עזה

משעות הבוקר שוגרו מעזה מספר של בלוני תבערה שהביאו לשריפות במספר מוקדים בעוטף. פורום ראשי רשויות עוטף עזה הגיבו על המתקפות: "אנו דורשים מממשלת ישראל לשים את המחלוקות בצד ולהעמיד מענה בטחוני קבוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/20 15:42 כ באב התשפ

טרור בלוני התבערה: שרפות ברחבי עוטף עזה
נאבקים בשרפות בעוטף עזה, צילום: משה ברוכי יערן קק״ל

גל התקיפות של בלוני התעברה ממשיך: אחרי שכבר אמש (א') פרצו שתי שרפות באזור בארי ואשכול , מתקפת הבלונים ממשיכה ליום נוסף ולשרפות נוספות. מאז שעות הבוקר מספר רב של בלונים הופרחו אל תוך שטח ישראל, סביב השעה 12:00 נחת בלון תבערה בשטח פתוח סמוך ליישוב ניר משה במועצה האזורית מרחבים. שעה אחת בלבד אחר כך נודע על הדי פיצוצים בשדרות כתוצאה משיגור בלוני נפץ נוספים. 

משעות הצהריים המתקדמות שוגרו בלוני תבערה נוספים שהובילו לשרפות. שרפה פרצה באזור בארי, במקביל ל-3 מוקדי שרפה בשטחי נחל עוז וביער כיסופים. בשעות אלו כוחות הכיבוי וההצלה עומלים על כיבוי השרפות באזורים הללו. מקרים דומים ארעו אמש לבסוף לתקיפות צה"ל בתוך רצועת עזה. כלי טיס של צה"ל פגע בעמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.  

פורום ראשי רשויות עוטף עזה הגיבו על המתקפות:"תופעת בלוני התבערה ובלוני הנפץ שחזרה לחיינו, ממחישה את המחיר הכבד שמשלמים תושבי עוטף עזה ושדרות, בהעדר פיתרון לעימות עם ארגוני הטרור בעזה. השגרה שלנו מופרת שוב ושוב, על ידי פיצוצים מחרישי אוזניים, שריפות וירי רקטי על בסיס קבוע ומתמשך. דין בלון נפץ, כדין רקטה. דין הפרחות של בלונים, כדין הסלמה ביטחונית. אנו דורשים מממשלת ישראל לשים את המחלוקות בצד ולהעמיד מענה בטחוני קבוע לעשרות אלפי תושבי עוטף עזה ושדרות".