מנכ"ל משרד הבריאות מעריך: "לא נחסן נגד שפעת לפני נובמבר"

בדיון בכנסת בנושא המחסור בחיסוני שפעת אמר פרופ' חזי לוי כי משרד הבריאות הציב יעד לרכישה של חמישה מיליון חיסונים. עוד הוסיף כי יבוצע תעדוף לאוכלוסיות הנמצאות בסיכון: "הכל יעשה בשקיפות, ממניעים רפואיים ומדעיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/20 14:59 כ באב התשפ

מנכ"ל משרד הבריאות מעריך: "לא נחסן נגד שפעת לפני נובמבר"
נקבע יעד של 5 מיליון חיסונים. אילוסטרציה, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בדיון שנערך היום (ב') בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בנושא המחסור בחיסוני שפעת אמר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי כי המשרד הציב יעד רכישה של חמישה מיליון חיסונים והוסיף כי יבוצע תעדוף לאוכלוסיות הנמצאות בסיכון וכי הם יחוסנו קודם: "הכל יעשה בשקיפות, ממניעים רפואיים ומדעיים" הרגיע פרופ' לוי.  

יו"ר הוועדה חבר הכנסת חיים כץ אמר: "אנחנו הולכים לתקופה מאוד קשה, כי אנחנו עדיין לא יודעים באמת מה זה קורונה וחוסר אינפורמציה זו בעיה קשה. אני מקווה שיהיה חיסון בקרוב אבל בינתיים צריך זמן תגובה מהיר לבדיקות הקורונה כדי להוריד את רמת התחלואה. מאחר ואין מספיק חיסוני שפעת צריך לפרסם את העובדה שאנחנו עושים מאמצים לרכוש עוד ושמי שברמת סיכון גבוהה יקבל. היתר יתבקשו להישמר".

חברי הכנסת אתי עטיה (הליכוד) ועידן רול (יש עתיד) ציינו כי ישנה אדישות גדולה לקראת החורף בה אנחנו צפויים להתמודד עם שפעת בנוסף לקורונה, ועל המדינה להיערך בהתאם וליידע את הציבור. חבר הכנסת ג'אבר עסאקלה (הרשימה המשותפת) הצטרף וציין כי יש צורך בקמפיין תקשורתי מסיבי בשפה הערבית כדי לעודד אנשים להתחסן.

פרופ

פרופ' חזי לוי: עושים מאמצים בדרכים עקלקלות להשיג את החיסוניםצילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר: "אנחנו יודעים על רכישה של 3 מיליון חיסונים. קבענו יעד להשיג 5 מיליון לפחות וזה כולל מאמצים בדרכים עקלקלות כדי להביא עוד. יש תחרות עצומה. אם נוריד את השפעת מהשולחן על ידי חיסונים והתנהגות של ריחוק חברתי ומסכות, כמו שקרה במדינות כמו אוסטרליה, הרי שנוכל לעסוק בעיקר בקורונה ולמנוע תחלואה כפולה". 

פרופ' לוי אמר כי השאלה העיקרית איתה מתעסקים כרגע היא השאלה במי צריך להתחסן קודם כדי למנוע הדבקה. "הכל יעשה בשקיפות, ממניעים רפואיים ומדעיים. המפתח יהיה התנהגות נכונה של הציבור, רכש חסונים והכשרת אנשים כבר מעכשיו. מפקדת השליטה שלנו לחורף נערכת לסיים באוקטובר את כל ההכנות עם כל הגורמים. אני לא מעריך שנתחיל לחסן לפני נובמבר".

תמר אלקלעי, סגנית אחות ראשית בקופת חולים מכבי אמרה: "אנחנו מחסנים כל שנה 600-500 אלף אנשים, 25% מאוכלוסיית המבוטחים שלנו. השנה אנחנו צופים עלייה משמעותית בביקושים לעד 50%, אבל כרגע נקבל רק כ-700,000 חיסונים, זה לא מספק". בנוסף קראה אלקעי למשרד הבריאות לחסן תלמידים ואנשי חינוך בעדיפות ראשונה.