זום לאומי עולמי: בנות השירות הלאומי יפעלו עם יהדות התפוצות דרך הזום

בעקבות ביטול שליחותן לחו"ל של 100 בנות שירות לאומי בגלל סגירת השמיים, משרד התפוצות יזם את פרוייקט "זום לאומי עולמי" לחיזוק הקשר עם יהדות התפוצות. השרה ינקלביץ: מחשבים מסלול מחדש

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/20 12:48 כ באב התשפ

זום לאומי עולמי: בנות השירות הלאומי יפעלו עם יהדות התפוצות דרך הזום
בנות שירות, יפעלו דרך הזום. אילוסטרציה, צילום: מנהלת השירות הלאומי אזרחי

כ-100 בנות שירות לאומי, שהיו אמורות לטוס לשליחות בקהילות יהודיות ברחבי העולם, ולא יוכלו לעשות זאת, ייקחו חלק בפרויקט חדש של משרד התפוצות שיעבוד בדרך חדשנית. 

משרד התפוצות בהובלת השרה עומר ינקלביץ' הקים בשיתוף עמותת "בת עמי" את פרויקט "זום לאומי עולמי" שבמסגרתו 100 בנות שירות לאומי אשר לא יטוסו לחו"ל השנה עקב משבר הקורונה יפעלו לסיוע וחיזוק הקשר עם יהדות התפוצות דרך פלטפורמת זום.

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' אמרה: "הקורונה שינתה לכולנו את התכניות, ומאלצת אותנו לחשב מסלול מחדש ולהגיע ללב של יהודי התפוצות בדרכים יצירתיות, מיוחדות, לא קונבנציונליות. אני בטוחה שעם האנרגיות והאידיאלים של בנות השירות הלאומי הנפלאות נצליח לגשר על המרחק הפיזי ולהגיע ללב של יהודי התפוצות".

"אנחנו במשרד התפוצות הרמנו את הכפפה בשיתוף עם עמותת "בת עמי" ואנו פותחים תכנית ייחודית מאתגרת, מגוונת וחווייתית מאוד שכל כולה רואה בכן, הבנות, שליחות מובילות בתחום! דווקא אתן- עם האנרגיות, היצירתיות החזון ותחושת השליחות שלכן יכולות להוביל פרויקט מיוחד וראשוני כזה. יש בכן שמחה וכוחות שיכולים לגעת בליבם של ילדים, נוער ומבוגרים גם מכאן בישראל. דווקא בזמנים אלו בהם העם היהודי כולו מתמודד עם משבר משותף, החיבור הזה חשוב אף יותר. אני קוראת לכן לשמור על האש שבוערת בכן ולהתגייס לתכנית שנבנתה במיוחד בשבילכן. מחכים לכן".