כ-800 אלף אזרחים טרם קיבלו את מענק הקורונה

ביטוח לאומי לא מצליח לאתר 500 אלף מתוכם. לפי המוסד לביטוח לאומי, 5.9 מיליארד שקלים הועברו בשבוע האחרון לכ-8.2 מיליון תושבים במסגרת תוכנית "צ'ק לכל אזרח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/20 19:49 יט באב התשפ

כ-800 אלף אזרחים טרם קיבלו את מענק הקורונה
5.9 מיליארד שקלים הועברו במסגרת המענקים. אילוסטרציה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

עשרה אחוזים מהאזרחים טרם קיבלו את המענקים המובטחים. כל מדווח היום (א') המוסד לביטוח לאומי. חלק מהם לא עדכנו את פרטיהם אצל הביטוח הלאומי וייתכן שיעבור זמן מה עד איתורם. עד היום העביר המוסד לביטוח לאומי 1.4 מיליארד שקלים עבור כשלושה מיליון ילדים בישראל. ובמהלך סוף השבוע האחרון הופקדו המענקים ליותר מ-1.6 מיליון אזרחים בני 18 ומעלה, כאשר חלקם קיבלו מענקים מוגדלים לזכאים לכפל מענקים.

 

היום העביר הביטוח הלאומי לעוד כ-2.5 מיליון אזרחים את המענק והם יראו את המענק בחשבונם מחר. בסך הכל, מאז יום ראשון שעבר, הופקדו המענקים עבור כ-8.2 מיליון תושבים (ילדים ובוגרים), שהם כ-5.9 מילארד שקל.

יצוין כי למעלה משני מיליון אזרחים נכנסו בשבוע האחרון אל מערכות הביטוח הלאומי ובדקו את חשבונות הבנק שלהם. לא פחות מ-471,241 מתוכם, שינו ועדכנו את פרטי חשבונם.

כעת נותרו כ-800 אלף אזרחים שעדיין לא הופקדו להם המענקים, שחלקם הגדול עדיין לא אימת את חשבונות הבנק בביטוח הלאומי וטרם אותרו. 

קבוצת הגילים המשמעותית ביותר שלה חסרים חשבונות הבנק הם גילי 21-18, שהם כ-184 אלף אזרחים, מכיוון וחשבונו תהבנק שלהם טרם עודכנו במערכת. קבוצת הגילים הבאה שפרטיה חסרים לביטוח הלאומי היא בני ה-70-51, שהם כ-99 אלף אזרחים.

בשבוע שעבר פורסם כי ראש הממשלה נתניהו בוחן אפשרות להעברת מענק נוסף לאוכלוסיות נזקקות לפני החגים. את צוות הבדיקה מוביל פרופ' אבי שמחון, יועצו הכלכלי של נתניהו שיבדוק את יעילות המענק הנוכחי, כמה מתוכו נספג בחשבונות הבנק וכמה מסייע לשיקום הכלכלה ובעקבות זאת יוחלט על המענק הבא.