נתניהו ספד לרב שטיינזלץ: "גאון בתורה ואיש רוח מופלא"

ראש הממשלה והנשיא התייחסו לפטירתו של הרב שטיינזלץ וכאבו על לכתו. ריבלין: "הרב הנגיש בעברית בהירה את התלמוד לעם ישראל כמו היה רש״י בן ימינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/20 11:59 יז באב התשפ

נתניהו ספד לרב שטיינזלץ: "גאון בתורה ואיש רוח מופלא"
ויכוח ענייני או עימות פוליטי? נתניהו וריבלין, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

ראש הממשלה נתניהו כאב על לכתו של הרב עדין שטיינזלץ וספד לו: "אני דואב מעומק לבי על פטירתו של הרב עדין שטיינזלץ זצ"ל – ידען עצום, גאון בתורה ואיש רוח מופלא. גדלתי בסמיכות לרב שטיינזלץ בירושלים של ילדותי, אבל זכיתי להכירו אישית רק שנים לאחר מכן. נפגשתי איתו כמה פעמים בביתו, ושמעתי את שיעוריו המרתקים שתמיד החכימו אותי. אלה לא היו שיעורים במובן השגרתי, אלא שיחות מרוממות נפש שחבקו עולם ומלואו – תנ''ך, משנת חז"ל, היסטוריה, פילוסופיה, תרבות, בלשנות, ועוד. קראתי גם בספריו שספוגים חוכמה ודעת, הגות ואמונה".

עוד אמר נתניהו: "הרב שטיינזלץ ייצג במובהק את דמותו של 'המתמיד' היהודי. הוא השקיע עמל בלתי-פוסק במפעלי הפרשנות שלו, ובראשם הפירוש לתלמוד שמנגיש את לימוד הגמרא לציבורים רחבים בשפה בהירה ומובנת. חיבוריו החשובים יעמדו לדורות – כאבני-יסוד של מורשת ישראל, וכנר תמיד לזכרו.
אהבת ישראל של הרב שטיינזלץ הושפעה רבות מקרבתו לרבי מלובביץ' ומחסידות חב''ד. אישיותו יוצאת הדופן של הרבי הטביעה בו חותם עז, כפי שארע גם לי במפגשיי עימו. בעיני שניהם – הרבי מלובביץ', ותלמידו הרב שטיינזלץ – ראיתי אותו אור כביר של אהבת האדם ואהבת עם ישראל. אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחת שטיינזלץ ולרבבות תלמידיו של הרב בארץ ובעולם".

נשיא המדינה ראובן ריבלין הצטרף גם הוא למנחמים: "דאב ליבי על פטירתו של הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) זכר צדיק לברכה. הרב היה איש אשר רוח בו, בעל אומץ לב רוחני, עומק הדעת ועומק המחשבה שהנגיש בעברית בהירה את התלמוד לעם ישראל כמו היה רש״י בן ימינו. הרב פילס את דרכו הייחודית, מתוך מסירות לתורת ישראל ולעם ישראל. יהי זכרו ברוך".

נזכיר כי הבוקר (ו'), בית החולים שערי צדק הודיע כי הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ הלך לעולמו לאחר התמודדות עם דלקת ראות קשה. הרב שטיינזלץ היה בן 83 בלכתו, קיבל את עיטור נשיא המדינה ב-2012 ויקיר ירושלים ב-2017.