ברוך דיין האמת: הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ הלך לעולמו

בגיל 83 ולאחר התמודדות עם דלקת ראות קשה, הלך לעולמו חתן פרס ישראל הרב שטיינזלץ. בין חיבוריו: תלמוד שטיינזלץ, פירושים לתנ"ך ולמשנה תורה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/20 10:46 יז באב התשפ

ברוך דיין האמת: הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ הלך לעולמו
הרב שטיננזלץ מובא למנוחות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית החולים שערי צדק הודיע כי הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ הלך לעולמו לאחר התמודדות עם דלקת ראות קשה. הרב שטיינזלץ היה בן 83 בלכתו, קיבל את עיטור נשיא המדינה ב-2012 ויקיר ירושלים ב-2017. הרב שימש כנשיא הישיבות התיכוניות מקור חיים ושפע מקור חיים וכן כנשיא ישיבת תקוע. 

צילום: צילום מסך

הרב שטיינזלץ, התפרסם בביאורו על התלמוד הוא חתן פרס ישראל למדעי היהדות לשנת 1988. בין חיבוריו: תלמוד שטיינזלץ, פירושים לתנ"ך ולמשנה תורה. בניו מנחם יעקב צבי ואברהם משה חיים הלל ימשיכו לעמוד בראש הוצאת ספריו.

בשנת 1989 יצאו רבנים חרדים בולטים, בעיקר ליטאים, בקול קורא, שאוסר את ספריו של הרב שטיינזלץ. הרב אלעזר מנחם מן שך כתב כי על ידי הלימוד של התלמוד המבואר של הרב שטיינזלץ "סר כל זיק של קדושה ואמונה" והדבר יביא לשכחת התלמוד. עוד תקף את חיבוריו האחרים וטען "שיש בהם דברי מינות ואפיקורסות וחילול כבוד התורה" וכי הרב שטיינזלץ "מעז לדבר בזלזול נורא על האבות הקדושים, התנאים והאמוראים, אשר אין לנו כלל תפיסה בגודל מדריגתם והשגתם" ו"ספריו צריכים גניזה, ואסור ללמוד ולעיין בהם ולהכניסם לבית המדרש, והירא דבר ה' ישמור נפשו מלהחזיקם בביתו". 

בשנת 2005 הקים הרב אבן ישראל עם הרבנים ישראל אריאל ויאל שוורץ ואחרים ארגון בשם "סנדרין החדשה". במסגרת זו מונה הרב "לנשיא הסנדרין". הוא ראה את הגוף החדש כגוף "עוברי", שאינו אלא בסיס לסנדרין אמיתית בעתיד. במשך השנים התמעטה מעורבותו בגוף זה וב-2008 הודיע על פרישתו. בשנת 2006 פתח בשכונת נחלאות שבירושלים את מרכז שטיינזלץ לידע יהודי, שבו מתקיימים שיעורים וסדנאות. נשיא ישבת שפע במקור חיים. 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן