סכום הפיצוי בגין אפליה וגזענות יוכפל

שר המשפטים אישר הפצת תזכיר חוק שיזמה שרת הקליטה שמורה על הכפלת תקרת הפיצויים על עבירת אפליה כלפי מיעוטים. תקרת הפיצויים תעמוד כעת על 120 אלף שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/20 18:37 טז באב התשפ

סכום הפיצוי בגין אפליה וגזענות יוכפל
ניסנקורן ותמנו שטה, צילום: דוברות משרד המשפטים

שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן) אישר להפיץ היום (ה') תזכיר חוק שיזמה שרת העליה והקליטה פנינה תמנו שטה, לפיו תוכפל תקרת הפיצוי בגין אפליה נגד מיעוטים. החוק יאפשר לבית המשפט לפסוק פיצוי של עד 120,000 שקלים בגין אפליה מכוונת, ללא הוכחת נזק מצד קורבן האפליה.

שר המשפטים ניסנקורן אמר: "הגזענות והשנאה הן רעות חולות הפוגעות בחברה כולה. החוק החדש יגביר את ההרתעה ויחזק את המאבק למיגור תופעות מכוערות של האפליה בישראל".

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה הוסיפה כי החוק הזה נחוץ דווקא בימים אלה: כדי שנוכל להיאבק נגד גזענות ואפלייה שהם נגע רע בחברה מתוקנת. מחובתנו לדאוג להרתעה ברורה בכל הכלים כולל הכפלת הפיצויים בגין אפליה וגזענות. אני יודעת כמה, קושי ונזקים נפשיים חווים מי שנפגעים מאפליה וגזענות. מטרת החוק להרתיע וגם להציב רף ענישה גבוה יותר לרשויות המשפט. אני מודה לשר המשפטים שראה איתי עין בעין ופועל איתי יד ביד כדי להלחם למען כל מי שנפגע מאפליה וגזענות. הצעת תיקון החוק הממשלתית היא תיקון למציאות שתהפוך אותנו לנחושים יותר במאבק מול אפליה וגזענות".