תנועות הנוער מתאגדות נגד האפליה בקריית מלאכי

מזכ"ל "בני עקיבא" ורכז "הנוער העובד והלומד" דורשים לפתוח בחקירה פלילית נגד תושבים בקריית מלאכי, המסרבים למכור או להשכיר דירות לבני העדה האתיופית בעיר

חדשות כיפה אורי פולק 09/01/12 14:40 יד בטבת התשעב

תנועות הנוער מתאגדות נגד האפליה בקריית מלאכי
Omer Simkha-cc-by, צילום: Omer Simkha-cc-by

תנועות הנוער "בני עקיבא" ו"הנוער העובד והלומד" התאגדו לפעולה בקריאה לפתוח בחקירה פלילית בחשד להשפלת ורדיפת העדה האתיופית בקריית מלאכי, זאת לאור חשיפת ערוץ 2, לפיה תושבים בשכונת בר-יהודה בעיר הפסיקו לשכור או למכור דירות ליוצאי אתיופיה.

שכונת בר-יהודה בעיר מורכבת מארבעה בניינים שבהם מתגוררות יותר מ-120 משפחות. על פי הדיווח בערוץ 2, עשרות מבין התושבים הצהירו כחלק מהסכם בלתי כתוב ביניהם, כי הם לא ישכירו דירות לאתיופים ולא יימכרו אותן להם.

בעקבות הדיווח החליטו שתי תנועות הנוער, הדתית והחילונית, להתאגד בקריאה ליועץ המשפטי לממשלה ולמפכ"ל משטרת ישראל, זאת כדי שיפעלו נגד תופעת האפליה הגזענית בעיר. דני הירשברג, מזכ"ל תנועת "בני עקיבא" ורועי יסעוד, רכז "הנוער העובד והלומד", הוציאו היום (ב') יחד מכתב המבקש מהיועץ המשפטי וממפכ"ל המשטרה לפתוח בחקירה כנגד אנשי קריית מלאכי אשר אינם מסכימים למכור את דירותיהם בעיר לבני העדה האתיופית.

"ישנן דרכים שונות להיאבק בגילוי הגזענות, אחת הדרכים היא חינוך, חינוך לערכים אחרים שונים. בכך אנו עוסקים חרף הקשיים הרבים הכרוכים בכך", כותבים השניים במכתבם ומציינים כי "דרך נוספת היא באמצעות מערכת אכיפת החוק".

"אנו, כמזכירים הכלליים של תנועות הנוער "בני עקיבא" ו"הנוער העובד והלומד", קוראים לכם ומפצירים לכם שלא לעבור לסדר היום על הממצאים העולים מן הכתבה... ראוי ונכון להורות על פתיחת חקירה פלילית בגין העבירה המדוברת, לברר האם אכן קיים חוזה או הסכם שכזה בין הדיירים ובמידה והדבר יתברר כנכון יש להעמיד לדין את מובילי מסע השיסוי המביש הזה", נכתב.

במקביל לשליחת המכתב, מארגנים ראשי תנועות הנוער הפגנה שתתקיים מחר, זאת נוסף על עצרת הפונה למדריכי וחניכי תנועות הנוער השונות. הירשברג ויסעוד ציינו כי הם "מאמינים כי את המערכת יש לטלטל ולהרעיד על מנת שמקרים כאלו לא יקרו בעתיד, ולכן הפנייה לפתיחת חקירה פלילית היא צו השעה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן