ניסנקורן: "רף ההסתה עולה כלפי כולם"

על רקע הסערות ברשת, תקיפת המפגינים והטענות להסתה כנגד ראש הממשלה אומר שר המשפטים אבי ניסנקורן: "יש הקצנה גם כלפי אנשי משפט, צריכים להיזהר ולפקוח עיניים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/20 08:29 ט באב התשפ

ניסנקורן: "רף ההסתה עולה כלפי כולם"
שר המשפטים אבי ניסנקורן , צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

שר המשפטים אבי ניסנקורן דיבר הבוקר (ה') בכאן 11, על ההסתה כלפי ראש הממשלה: "רף ההסתה עולה כלפי כולם, לא רק כלפי ראש הממשלה. יש הקצנה גם כלפי אנשי משפט, צריכים להיזהר ולפקוח עיניים. הסיטואציה ששר משפטים אומר שיש לו אמון במערכת המשפט זו לא סיטואציה סבירה".

על מיצג הסעודה האחרונה של נתניהו בכיכר רבין אמר ניסנקורן: "זו לא הסתה לרצח - זה מיצג. אני חושב שלא נעשה בטוב טעם".

עוד הוסיף על תקיפת המפגינים בתל אביב השבוע: "ההסלמה עלולה להוביל לעוד הסלמה. כל אדם שנוהג בקיצוניות ואלימות מימין או משמאל - אלו דברים פסולים. זכות ההפגנה היא זכות יסוד - מי שיוצא להפגין לא צריך להיפגע. ראש הממשלה אומר דברים שלא צריכים להיאמר"

ניסנקורן גם התייחס לדיוני התקציב וציין: "אף אחד לא עושה תקציב לחודשיים. כל הגורמים הרציניים, כולל בכירי האוצר, אומרים שצריך תקציב לשנתיים. נכנסנו לממשלה הזו כדי להיאבק בקורונה ובמצב הכלכלי, ציפיתי ששאר הנושאים, שבהם יש מחלוקת, יונחו בצד"

לגבי ההסכם הקואליציוני עם הליכוד, שכולל גם הסכמה לתקציב דו שנתי, אמר ניסנקורן: "יש הסכם שצריך לקיים אותו"

כשנשאל לגבי פרשת ניגודי העניינים של השופטים, שנחשפו על ידי קלמן ליבסקינד וצח שפיצן השיב ניסנקורן, "קשה להילחם כשאנשים לא רוצים לשמוע את העובדות. הנשיאה החליטה שבאתר האינטרנט של מערכת המשפט יוצגו ניגודי העניינים של השופטים. עושים עניין מכלום. זה מסע של דה לגיטימציה - להכפיש את מערכת המשפט".