2500 פצועים בלבנון: ישראל הציעה סיוע הומניטארי רפואי

בעקבות הפיצוץ הערב בביירות, ישראל פנתה ללבנון דרך גורמים בינלאומיים והציעה את עזרתה ההומניטארית והרפואית. ראש ממשלת לבנון: "האחראים לכך ישלמו את המחיר. זו הבטחה להרוגים ולפצועים". הנשיא ריבלין: "שולחים יד מושטת לסיוע כן בשעה קשה זו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/20 22:07 יד באב התשפ

2500 פצועים בלבנון: ישראל הציעה סיוע הומניטארי רפואי
הפיצוץ, צילום: צילום מסך

בהנחיית שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, פנתה ישראל ללבנון דרך גורמים ביטחוניים ומדיניים בינלאומיים והציעה לממשלת לבנון לסיוע הומניטארי רפואי. כך נמסר בהודעה משותפת לשרים, שפרסמה לשכת שר הביטחון. ראש הממשלה נתניהו הורה לראש המל"ל מאיר בן שבת לשוחח עם שליח האו"ם מלאדנוב כדי לברר במה ישראל יכולה לסייע ללבנון. 

שר הבריאות של לבנון מעריך את נזקי הפיצוץ הערב (ג') בנמל ביירות ב- 27 הרוגים ולפחות 2,500 פצועים, עד כה. ישראל הודיעה כי אין לה שום קשר לפיצוץ, וגם חיזבאללה הודיעה כי לא מדובר באירוע הקשור לארגון. 

ראש ממשלת לבנון, חסאן דיאב, התייחס לפיצוץ בנמל ביירות במסיבת עיתונאים מיוחדת בעקבות האסון ואמר כי "האחראים לכך ישלמו את המחיר. זו הבטחה להרוגים ולפצועים". דיאב הוסיף כי "כרגע הצורך להתמודד עם האסון, לטפל בפצועים ולדאוג למתים. אני בטוח שנתמודד באופן מיטבי". דיאב אמר כי במשך שנים היה מידע על אודות המחסן המסוכן.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין צייץ: "אנו משתתפים בכאבו של העם הלבנוני בשעת אסונו ושולחים יד מושטת לסיוע כן בשעה קשה זו".

נזכיר כי לבנון נמצאת במשבר הכלכלי החריף ביותר מאז מלחמת האזרחים, וממשלתה לא מצליחה לגייס השקעות זרות. בנוסף לכך, המדינה נמצאת בדריכות לקראת ההחלטה של טריבונל של האו"ם בפרשת רצח ראש הממשלה לשעבר רפיק אל-חרירי, שבו הואשמו פעילי חיזבאללה. אל-חרירי חוסל בביירות ב-2005, והרצח שלו הוביל למחאת המונים נגד הנוכחות הסורית במדינה ובסופו של דבר לנסיגת הכוחות.