סקר: מי הנשיא הבא של ישראל?

ארבעה אישים הוזכרו עד כה כמועמדים לתפקיד הנשיא - או הנשיאה - הבאים. על פי סקר שנערך בציבור, כלת פרס ישראל, מרים פרץ, מובילה עם 44 אחוזים, כשאחריה יו"ר הסוכנות יצחק הרצוג

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/20 20:07 יג באב התשפ

סקר: מי הנשיא הבא של ישראל?
מי יהיה הדייר הבא? משכן נשיאי ישראל, צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

מי יהיה הנשיא - או הנשיאה - הבא או הבאה של ישראל? הבחירות לתפקיד יתקיימו רק בעוד כאחד עשר חודשים, בחודש יולי 2021, מעט לפני שיסיים הנשיא הנוכחי, ראובן ריבלין את תפקידו. אך השמות כבר מתרוצצים. הבוקר (ב') דווח כי שר הכלכלה, עמיר פרץ, מעוניין בתפקיד, ואף ערך פגישות בנושא עם חברי הסיעות החרדיות. על פי הדיווח, פרץ אמר לח"כים מש"ס ומיהדות התורה כי הוא "היחיד שיוכל לאחד את העם".

סקר של שלמה פילבר וצוריאל שרון, באמצעות מכון 'דיירקט פולס' שפורסם בחדשות 12, בדק את הלכי הרוח בקרב הציבור, שכזכור לא בוחר את נשיא המדינה, שנבחר במליאת הכנסת על ידי 120 הח"כים. תוצאות הסקר מראות יתרון ברור למועמדת היחידה שאינה פוליטיקאית בהווה או בעבר.

על פי תוצאות הסקר 44 אחוזים מהציבור רוצים לראות במשכן הנשיא את כלת פרס ישראל, מרים פרץ, אמם של אוריאל ואלירז הי"ד שנפלו במלחמות ישראל. פרץ עצמה לא מכהנת כיום בתפקיד ציבורי. שמה הוזכר פעמים רבות כמועמדת לתפקיד, אך עד כה היא עצמה טרם התייחסה לכך באופן פומבי, ולא ידוע האם בכוונתה להתמודד.


(מרים פרץ, ארכיון. הנשיאה הבאה?)

אחריה, בפער גדול, נמצא יו"ר הסוכנות, יצחק (בוז'י) הרצוג, עם 18%. הרצוג עצמו גם טרם התייחס לנושא באופן פומבי, אך ידוע שהוא נושא עיניים לתפקיד הרם. הרצוג כיהן בעבר כשר הרווחה בממשלת ישראל, ובהמשך כיהן כיו"ר מפלגת העבודה וכיו"ר האופוזיציה.

אחריו נמצא שר הבריאות הנוכחי, יולי אדלשטיין, עם 14%. אדלשטיין כיהן כיו"ר הכנסת מאז שנת 2013 עד לחודשים האחרונים, ורבות דובר על כך שהתפקיד הבא בו הוא מעוניין הוא נשיא המדינה, והוא אף נחשב כמועמד בעל סיכויים טובים. אירועי החודשים האחרונים, בהם הקרב שלו מול בג"ץ לאחר הבחירות האחרונות, אז סירב לכנס את הכנסת כדי שייבחר לו מחליף, ובהמשך התפרצות הגל השני של הקורונה בזמן כהונתו כשר הבריאות, עשויים לפגוע בסיכוייו להיבחר, והדבר אף ניכר בתוצאות הסקר.

אולי אחד מהם? הרצוג ואדלשטיין

אולי אחד מהם? הרצוג ואדלשטייןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

במקום האחרון, עם תשעה אחוזים, נמצא שר הכלכלה ויו"ר מפלגת העבודה הנוכחי, ח"כ עמיר פרץ. כאמור, פרץ כבר החל בפגישות עם ח"כים כחלק מההתמודדות, אם כי כמובן טרם הכריז עליה רשמית. כל שנותר לו הוא לקוות כי הכנסת הנוכחית היא אכן זו שתבחר את הנשיא הבא, ושלא יתקיימו בחירות בחודשים הקרובים שעשויים לפגוע במאמציו הנוכחיים.