דירקטוריון אל על אישר את הנפקת המניות לציבור

לאחר מצבה הכלכלי החמור של החברה, דירקטוריון אל על יקבל את המלצת הממשלה להנפיק את מניות החברה לציבור. ההנפקה לציבור תעשה עד סוף אוגוסט. סיוע נוסף לחברה הוא דחיית תשלומים ללקוחות

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/20 21:29 ט באב התשפ

דירקטוריון אל על אישר את הנפקת המניות לציבור
צילום: Jim Anderson D. J.

בדרך להנפקה: דירקטוריון אל על הודיע היום (ה') כי החברה מאשרת את מתווה הממשלה כי מניות החברה יונפקו לציבור. לפי עיקרי המתווה, ההלוואה שתיטול החברה, ואשר תובטח במרביתה בערבות של המדינה, תופחת לסך של 250 מיליון דולר.  בנוסף להנפקת מניות של החברה בהיקף של 150 מיליון דולר. המדינה תתחייב לרכוש את המניות שלא יירכשו בהנפקה. קיום ההנפקה תאפשר לחברה לקבל את ההלוואה מהמדינה.

הדירקטוריון הודיע כי הנפקת המניות תתבצע עד סוף חודש אוגוסט, במידה ולא יקרו שינויים נוספים בלתי צפויים. אישור המתווה התקיים בזכות לחצים אותם הפעילה שרת התחבורה, מירי רגב, תוך פניה ישירה לראשי החברה ועובדיה. בנוסף כדי להקל על החברה השרה אישרה דחייה נוספת לתשלומים אותם החברה מחויבת להחזיר ללקוחות שטיסותיהן בוטלו. סכום החובה שהחברה חייבת על ביטולי כרטיסי הטיסה מוערך בכמיליארד שקלים.

לפני שבועיים, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק שירותי תעופה המתייחס לפיצוי וסיוע  בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה. החוק עבר כש-49 תמכו, 17 התנגדו, 2 נמנעו. כיום, חברות תעופה מחויבות להעניק לנוסעים הטבות בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה.