נתניהו מגיב לאלימות המפגינים: "מצפה מהמשטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם האחראים"

ראש הממשלה האשים את את יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ואת ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בהתססת המפגינים: "מצפה מכולם לאמת מידה אחידה: לגנות אלימות באשר היא והסתה באשר היא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/20 13:20 ח באב התשפ

נתניהו מגיב לאלימות המפגינים: "מצפה מהמשטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם האחראים"
נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר שההפגנות ברחבי הארץ הפכו לאלימות, ראש הממשלה נתניהו דרש מהמשטרה למצוא את האחראיים ולמצות את הדין עימם, אך שב והזכיר כי גם הא ובני משפחתו נתונים לאיומים. 

"החקירה לגבי האירוע בתל אביב בעיצומה. אני מצפה מהמשטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם האחראים. אין מקום לאלימות מכל סיבה שהיא", אמר ראש הממשלה והוסיף: "באותה מידה אין מקום להסתה ולאיומים ברצח - המפורשים והמרומזים - נגדי ונגד בני משפחתי, כולל האיום המביש בצליבה היום בתל אבי"ב".

עוד הוסיף ראש הממשלה: לצערי, כששוטר הוכה קשות על ידי מפגינים מול מעון ראש הממשלה ונזקק לניתוח, או כשאיומים ברצח מתפרסמים נגדי ונגד משפחתי מדי יום - לרבות אתמול כשנעצר ליד משרדי אדם שאיים לרצוח אותי וברשותו סכינים - התקשורת ואישי ציבור רבים בוחרים להתעלם מכך.

נתניהו האשים את יו"ר הקואליציה לפיד וראש הממשלה לשעבר ברק בהתססת המפגינים: "אחד מהם, יאיר לפיד, בדומה לאהוד ברק, אף מעודד קבוצות של אנרכיסטים שמטרתן הפרת הסדר הציבורי וערעור יסודות החברה הישראלית. אני מצפה מכולם לאמת מידה אחידה: לגנות אלימות באשר היא והסתה באשר היא. בערב תשעה באב אני קורא לכולם להוריד את גובה הלהבות ולשמור על הסדר הציבורי. זה הזמן להתלכד. לכולנו יש משימה משותפת - לנצח את הקורונה. נצליח רק אם נפעל יחד".

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, התייחס להאשמות של ראש הממשלה: ״נתניהו, גמרנו לפחד ממך.  כן, אני מעודד את המפגינים. כן, האנשים של יש עתיד הם חלק מההפגנות. כן, אנחנו נמשיך להלחם בשנאה ובארס שאתה מפזר סביבך עד שנוציא אותך מבלפור״.

שר הביטחון התייחס גם הוא לאירועי ההפגנות:  "אתמול בלילה נחצה קו אדום, בעת שאזרחים שמימשו את זכות המחאה, הם הותקפו על ידי כנופיות פשע מאורגנות. כשר הביטחון וכחבר בממשלה- אני עומד על כך שזכות ההפגנה תישמר, ושביטחונם של האזרחים יובטח בכל מקום שהוא. אסור לנו לעבור על אירועי האלימות בשתיקה".

גנץ קרא לנתניהו לגנות את מקרי האלימות: "אני קורא לראש הממשלה ולכלל חברי הממשלה לגנות ולא פחות חשוב מכך לעשות. דמוקרטיה נבחנת דווקא בעיתות משבר, ממשלה נבחנית דווקא בתקופות כאלו. אני, ראש הממשלה וכלל השרים חייבים להקשיב וגם לתקן. בכוונתי לכנס דיון בממשלה סביב אירועי האלימות ולפעול אקטיבית מול משטרת ישראל בכדי לוודא שהמעשים יטופלו, יגדעו ושמי שזורע שנאת חינם, מסית ופוגע באזרחים, יבוא על עונשו".

נזכיר כי אמש (ג'), כאלף מפגינים הגיעו להפגין מול ביתו של השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה. ההפגנה מול ביתו של אוחנה הגיעה בעקבות פרסום ההקלטות בהן נשמע השר נוזף במפקד מחוז ירושלים, ניצב ירון ידיד, ודורש ממנו לשים קץ להפגנות נגד הממשלה ברחוב בלפור, מול ביתו של ראש הממשלה, בטענה שאלה פוגעות בתושבי השכונה.

במהלך ההפגנה נרשמו הפרות סדר על ידי מפגינים ובנוסף אירעה קטטה בין מספר מעורבים ברחוב דה וינצ'י. חמישה מפגינים הותקפו, כך טענו מארגני מחאת "הדגלים השחורים". באותו המקום, אחד המפגינים זרק אבן גדולה, ככל הנראה לאחר שהותקף בעצמו, ופגע בשוגג בשוטר סמוי. כוחות משטרה שהיו במקום עצרו את החשוד שזרק את האבן לחקירה בתחנת המשטרה. מהמשטרה נמסר: "ארבעה חשודים נעצרו במהלך האירועים בחשד להפרת הסדר הציבורי ותקיפה. החשודים יובאו לחקירה בתחנת המשטרה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן