המחאה מול ביתו של אוחנה: מפגינים הותקפו, חשוד נעצר

כאלף בני אדם קיימו אמש הפגנה מול ביתו של השר לביטחון הפנים בעקבות פרסום ההקלטות בהן נשמע כמי שדורש לשים סוף למחאות נגד הממשלה. מספר מפגינים הותקפו. אהוד ברק: "הדם הוא על הידיים של המסית הגדול"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/07/20 07:41 ח באב התשפ

המחאה מול ביתו של אוחנה: מפגינים הותקפו, חשוד נעצר
ההפגנה בתל אביב, אמש, צילום: Miriam Alster/Flash90

המחאה נמשכת. כאלף מפגינים הגיעו אמש (ג') להפגין מול ביתו של השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה. ההפגנה מול ביתו של אוחנה הגיעה בעקבות פרסום ההקלטות בהן נשמע אוחנה נוזף במפקד מחוז ירושלים, ניצב ירון ידיד, ודורש ממנו לשים קץ להפגנות נגד הממשלה ברחוב בלפור, מול ביתו של ראש הממשלה, בטענה שאלה פוגעות בתושבי השכונה.

במהלך ההפגנה נרשמו הפרות סדר על ידי מפגינים ובנוסף אירעה קטטה בין מספר מעורבים ברחוב דה וינצ'י. חמישה מפגינים הותקפו, כך טענו מארגני מחאת "הדגלים השחורים". באותו המקום, אחד המפגינים זרק אבן גדולה, ככל הנראה לאחר שהותקף בעצמו, ופגע בשוגג בשוטר סמוי. כוחות משטרה שהיו במקום עצרו את החשוד שזרק את האבן לחקירה בתחנת המשטרה. מהמשטרה נמסר: "ארבעה חשודים נעצרו במהלך האירועים בחשד להפרת הסדר הציבורי ותקיפה. החשודים יובאו לחקירה בתחנת המשטרה".

מ"מ מפכ"ל המשטרה התייחס הבוקר לאירועי ההפגנה, ואמר: "מחובתנו לפעול למימוש זכויותיו האזרחיות של כל אזרח מכל קצוות הקשת של החברה בישראל וכך אנו עושים מזו תקופה ממשוכת כמעט מדי יום. מנגד שלום הציבור וביטחונו עומדים מעל לכל, לכן לא נאפשר ונפעל בנחישות נגד כל גילויי אלימות, ונדליזם או פגיעה באזרחים ושוטרים. אני קורא למפגינים לשמור על המחאה נקייה מאלימות והפרות סדר, להישמע להוראות השוטרים ולא לתת למחאה להידרדר לכדי אלימות והפרת חוק".

ח"כ בצלאל סמוטריץ', כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אלימות מחוץ לתחום! אחיותיי ואחיי בימין ובשמאל. נתווכח, נדון, נפגין ונמחה. ככה זה בחברה אזרחית איכפתית ומעורבת. אבל לעולם לא נרים יד אחד על השני! נפלנו בזה בעבר יותר מדי פעמים ושילמנו מחירים כבדים. מדי. בני עם אחד אנחנו. עם כל הוויכוחים והכעסים אלימות זו לא אופציה. נקודה".

היועמ"ש: "אכיפת ההנחיות בדבר עטיית המסכות נעשית באופן שוויוני"

שר התקשורת, ח"כ יועז הנדל, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי יש לנהוג ביד קשה אל מול האלימות בהפגנות: "אי אפשר לקבל את המראות של אתמול. מצפה ליד קשה וענישה כלפי מי שנוהג באלימות. סלחנות כלפי קנאים היא שיעור שלמדנו כבר בהיסטוריה. ערב תשעה באב, המשימה ההיסטורית שלנו היא לא לאפשר לעולם מלחמת אחים". 

;

במהלך ההפגנה שהגיעה לסיומה רק לקראת  04:00 לפנות בוקר, ירדו המפגינים לכביש איילון צפון מצומת עזריאלי, וחסמו אותו לתנועה. מאוחר יותר הגיעו המפגינים גם לכביש איילון דרום. כוחות משטרה רבים פעלו במקום לפיזורם ולפתיחת הצירים. עם סיום ההפגנה כל הנתיבים נפתחו לתנועה.

;

במקביל להפגנה בתל אביב ובעקבות ההפגנות בבלפור המתמשכות אל תוך הלילה, מאות תושבי שכונת רחביה, בה שוכן מעון ראש הממשלה, החליטו להפסיק לשלם ארנונה כל עוד ההפגנות נמשכות.

צילום: Miriam Alster/Flash90