החוק הנורווגי: אמיר אוחנה מתפטר, עמית הלוי ייכנס במקומו

השר אוחנה יפרוש מחברותו בכנסת ויפנה את מקומו למספר 39 ברשימת הליכוד - עמית הלוי, מייסד וראש המכללה למדינאות. אוחנה הוא השר הראשון מטעם הליכוד שמפעיל את החוק הנורבגי בכנסת זו

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/20 09:14 ז באב התשפ

החוק הנורווגי: אמיר אוחנה מתפטר, עמית הלוי ייכנס במקומו
בפעם האחרונה מעל הדוכן כחבר כנסת. ח"כ אוחנה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הבוקר (ג') הודיע השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה כי בכוונתו להיות חבר הכנסת הראשון מתנועת הליכוד שיפעיל את החוק הנורווגי ויפרוש מהכנסת. בפוסט מפורט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו טען השר אוחנה כי. "צעד זה מגשים את הרעיון הדמוקרטי של הפרדה בין הרשויות".

"החלטתי להיות השר הראשון מהליכוד להפעיל את החוק הנורווגי ולהשהות את חברותי בכנסת (לא מהממשלה)". מבשר השר אוחנה וטוען כי פרישתו מהכנסת היא תוצאה ישירה של שתי סיבות.

הסיבה הראשונה היא הבנתו כי עליו לפנות את מקומו לחבר כנסת שיוכל לממש בצורה מיטבית יותר את תפקידיו הפרלמנטרים. "שר שהוא חבר כנסת, תופס מקום של חבר כנסת שהיה יכול להיות פעיל בתחומי העשייה הפרלמנטריים: להשתתף בוועדות, בדיונים במליאה, להגיש הצעות חוק, הצעות לסדר, שאילתות וכד'. חלק מהביקורת על חברי הכנסת, שאינה מוצדקת, מדברת על נוכחותם הדלה בוועדות: אף חבר כנסת לא יכול להיות חבר בחמש וועדות ולפעול בכולן בצורה יעילה".

ההסבר השני הוא רצונו להיות מושקע יותר בנושאי משרדו, המשרד לביטחון פנים. "משרד גדול ומשפיע כמשרד לביטחון הפנים, נכון שיהיה שר במשרה מלאה, קל וחומר בעת הזאת בה התמודדות הממשלה עם בלימת התפשטות נגיף הקורונה בעיצומה".

עמית הלוי. בקרוב ח"כ?

עמית הלוי. בקרוב ח"כ?צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי

מי שייכנס במקומו של השר אוחנה לכנסת הוא עמית הלוי, מספר 39 ברשימת הליכוד. הלוי, בן 49, ירושלמי, מייסד וראש המכללה למדינאות, וחברו של אוחנה. חבר הכנסת הטרי פספס כניסה לכנסת ה-21 (הבחירות הראשונות של 2019) בקולות בודדים. 

כעת ימשיך אוחנה בתפקידו כשר לביטחון פנים במשרה מלאה, כשהאתגרים העיקריים העומדים לפתחו הם ההפגנות בבלפור, אכיפת הנחיות הקורונה  בידי המשטרה ובחירת מפכ"ל חדש.