בעקבות ההפגנות בבלפור: תושבי רחביה מאיימים - נפסיק לשלם ארנונה

מרד הארנונה: תושבי רחביה החליטו כי הם מפסיקים לשלם ארנונה כל עוד ההפגנות מול מעון ראש הממשלה נמשכות. במקביל, החלו המפגינים להתאסף מול ביתו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/20 20:53 ז באב התשפ

בעקבות ההפגנות בבלפור: תושבי רחביה מאיימים - נפסיק לשלם ארנונה
ההפגנה השבוע מול מעון ראש הממשלה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעקבות ההפגנות בבלפור המתמשכות אל תוך הלילה, מאות תושבי שכונת רחביה, בה שוכן מעון ראש הממשלה, החליטו להפסיק לשלם ארנונה כל עוד ההפגנות נמשכות. 

כזכור, בעקבות משבר הקורונה החלו מפגינים רבים לפקוד בכל ערב את הכיכר הסמוכה למעון ראש הממשלה, כיכר פריז, ולהפגין עד השעות הקטנות של הלילה נגד החלטות הממשלה והשחיטות השלטונית. בהפגנה במוצאי השבת האחרונה, המפגינים המשיכו להתקהל ולהפגין עד 2:00 לפנות בוקר, למרות שהשוטרים הודיעו למפגינים כי אליהם להתפזר ב-23:00.

במקביל, מפגיני 'הדגלים השחורים' החלו להתקהל ולהפגין מול ביתו של השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה,בתל אביב, לאחר שהאחרון נשמע בשיחות סגורות נוזף במ"מ המפכ"ל שהמשטרה מוטי כהן לא עושה מספיק כדי לפזר את ההפגנות, ואף דרש ממפקד מחוז ירושלים להזיז את ההפגנות בבלפור בטענה שהדבר פוגע באיכות חייהם של דיירי השכונה.  

בעקבות כך היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליטשלח מכתב למ"מ המפכ"ל מוטי כהן, וכתב כי "קבלת ההחלטות ביחס לטיפול בהפגנות מסור למשטרת ישראל בהובלתך, אך ורק בהתאם לשיקול דעתה המקצועי וללא שיקולים זרים".