מנכ"ל משרד הבריאות: לקראת החורף נצטרך 4,000 מיטות עם יכולות הנשמה

הדברים נאמרו בוועדת המשנה למדיניות ואסטרטגיה, בראשות ח"כ צבי האוזר שהקדישה את דיונה הראשון להיערכות צה"ל ומערכת הביטחון למאבק בקורונה בחורף הקרוב. גם אם יושלם הפער בציוד, עדיין יהיה חסר כוח אדם רב

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/20 10:07 ז באב התשפ

מנכ"ל משרד הבריאות: לקראת החורף נצטרך 4,000 מיטות עם יכולות הנשמה
"צריך עוד 4,000 מיטות" - מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, צילום: פלאש 90

אתמול (ב') קיימה ועדת המשנה למדיניות ואסטרטגיה, בראשות ח"כ צבי האוזר, את הדיון הראשון שלה. הנושא בו נפתחה הישיבה הראשונה היה היערכות כוחות הביטחון לעזרה במאבק בקורונה, כשהדגש הוא הסיוע הרפואי והצטיידות לקראת חורף 2020.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר בוועדה כי לפי תרחיש צפוי, מערכת הבריאות צריכה להצטייד ב-4,000 מיטות עם יכולות הנשמה, מתוכן 2,000 שמיועדות לחולי קורונה  ו-2,000 נוספות לחולים אחרים לרבות חולי שפעת.

חברי הוועדה הביעו ספק לגבי היכולת להגיע לכמות זו, ופרופ' לוי אמר כי מיטות, בשילוב עם מכונות הנשמה ואמצעים אחרים, יצליחו לספק מענה ל-4,000 חולים, אך הפער המרכזי הוא עדיין בכוח האדם, בכמויות הרופאים, האחיות ושאר אנשי הצוות הרפואיים אשר נדרשים בכדי לטפל במספר כזה של חולים.


(פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, בתדרוך)

עוד אמר פרופ' לוי כי אין אפשרות תקציבית מעשית לאייש את כמות התקנים הקבועה בנהלים למספר כזה של מיטות חולים, ולכן ייאלצו בתי החולים להעביר כוח אדם פנימי, ממחלקות אחרות. 

היום צפוי להציג פרופ' רוני גמזו, ממונה הקורונה, את תכניתו להמשך המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, ואת הצעדים שינקוט על מנת להתמודד עם המשבר הכלכלי, במקביל לעצירת הנגיף.

לפי המסתמן, האכיפה צפויה להמשיך ולקבל משקל רב. נוסף על כך, יודגש שיתוף הציבור ותהיה הצגה שוטפת של נתונים. לפי גורמים המקורבים לגמזו, נעשה מאמץ לבחון חלופות “מחוץ לקופסה” בכל הקשור להתנהלותם של המשק והציבור, כאשר סגר יהווה מוצא אחרון, כך פורסם ב'מעריב'.