משרד הבריאות: חגי תשרי בחיק המשפחה הגרעינית

נתוני משרד הבריאות מלמדים כי מקום ההדבקה המוביל הוא הבית. מכיוון שכך, במשרד שוקלים ברצינות לבקש מהציבור לחגוג את חגי תשרי בחיק המשפחה הגרעינית, ממש כמו בליל הסדר. עם זאת, הממשלה לא צפויה להגביל בחוק התכנסויות משפחתיות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/07/20 07:44 כב בתמוז התשפ

משרד הבריאות: חגי תשרי בחיק המשפחה הגרעינית
צילום: Nati Shohat/Flash90

מסתמן: משרד הבריאות יורה על חגיגת חגי תשרי בחיק המשפחה הגרעינית בלבד ויוציא הנחיה שתאסור חגיגה עם המשפחה המורחבת. הנחית משרד הבריאות המסתמנת תהיה דומה לזו שניתנה לליל הסדר, לחג שני של פסח וליום העצמאות עם הבדל משמעותי - הממשלה לא תאסור בחוק את ההתכנסויות המשפחתיות בראש השנה ובחגי תשרי. כך עולה משיחות עם בכירים בצמרת משרד הבריאות ועם רופאים בכירים שפורסמו הבוקר (ג') ב'ישראל היום'. 

בכירים במשרד אמרו כי החלטות בעניין תתקבלנה והן רק בהמשך ולפי מגמת התפשטות נגיף הקורונה וגובה התחלואה בישראל. למרות שטרם התקבלו החלטות רשמיות, לדברי אותם בכירים, "ההערכה הרווחת היא שלא יהיה מנוס מלהורות לחגוג את ראש השנה רק עם המשפחה הגרעינית". לדבריהם, "ההערכות מבוססות על ניתוח המידע על מגמות התפשטות הקורונה בישראל ובעולם, על בסיס המידע והאזהרות של מרבית מדינות העולם וארגון הבריאות העולמי לגבי החודשים הקרובים".

ההנחיה המסתמנת מגיעה לאחר שבשבוע שעבר פרסם המשרד נתונים המלמדים כי 65.8% מהנדבקים נחשפו לנגיף בבית. כל ארוחת חג בחברת משפחה מורחבת יכול להפוך למוקד התפרצות של הנגיף וסכנה לכלל המשפחה, בייחוד לזקנים וקבוצות סיכון אחרות. 

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, ערך אתמול תדרוך מיוחד בנוגע למצב התחלואה בארץ. לוי אמר: "אנחנו מנסים להימנע מסגר כללי, ברור לנו שסגר יוצר נזק כלכלי נפשי ובריאותי חמור. אנחנו עושים ככל הניתן שלא יהיה סגר נוסף. לכן חשוב ליצור הגבלות שימנעו התקהלויות, שהן שורש הרע בהדבקה".

;