תשעה באב: פרופ' גמזו מתנגד להגדלת מספר המתפללים בבתי הכנסת

ממונה הקורונה שמע בתקשורת על הכוונה של שר הבריאות לאשר את הגדלת מספר המתפללים בבתי הכנסת לרגל הצום, ועצר את המהלך: "הבקשה לא אושרה. זה לא הזמן להגדלת התקהלויות בתוך מבנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/20 08:02 ז באב התשפ

תשעה באב: פרופ' גמזו מתנגד להגדלת מספר המתפללים בבתי הכנסת
תפילה בימי הקורונה. נישאר בחוץ, צילום: דוד כהן, פלאש 90

עימות בין ממונה הקורונה, פרופסור רוני גמזו, לשר הבריאות יולי אדלשטיין. אמש (ב') דווח כי בתום פגישה עם ראשי הסיעות החרדיות - יעקב ליצמן ואריה דרעי - החליט שר הבריאות לאשר הגדלה של מספר המתפללים בבתי הכנסת בצום תשעה באב, שיחול מחר בערב וביום חמישי.

ממונה המאבק בקורונה מטעם הממשלה, פרופ' רוני גמזו, שמע את הדיווח על כך מהתקשורת, והודיע כי הוא מתנגד למהלך ולא מאשר אותו. על פי דיווח הבוקר בגל"צ אמר גמזו כי "אכן היתה בקשה כזו משר הבריאות אך היא לא אושרה. זה לא הזמן להגדלת התקהלויות בתוך מבנים".

בלשכת אדלשטיין ניסו להרגיע את הרוחות, ואומרים כי השר ביקש שתיערך עבודת מטה בנושא הגדלת מספר המתפללים, ורק לאחר מכן ידון בה עם פרופסור גמזו. עוד דווח כי על פי גמזו, צריך לקבוע מדד אחיד להגבלה על מספר המתפללים, ללא חריגות באירועים מיוחדים. היום צפוי פרופ' גמזו להציג תכנית כוללת למאבק בנגיף הקורונה.


(נתניהו ואדלשטיין בהצגת פרופ' גמזו)

הגבלת מספר המתפללים בבתי הכנסת, כמו בכל מקום סגור אחר, עומדת כיום על 20 בני אדם. ברוב בתי הכנסת חזרו לקיים מניינים בחוץ, ורבים נשארו במנייני החצרות, הרחובות והשכונות, כדי להימנע מאפשרות של הדבקה בנגיף הקורונה.

לקראת הימים הנוראים, בעוד קצת פחות מחודשיים, נשמעו קריאות להתחיל להיערך, כבר מעכשיו, לקראת המניינים הארוכים והמורכבים של ראש השנה ויום הכיפורים, אותם מסובך יותר לארגן מבחינה לוגיסטית - חזנים, תוקעים בשופר, מקומות לתפילה ועוד. הרב שלמה הכט, לשעבר מנכ"ל ארגון 'בית הלל', אומר כי "התפילה הרגילה בבתי הכנסת כפי שהתנהלה בשנים הקודמות תסכן אותנו השנה. זה ברור. ההנחיות המצמצמות צריכות להישמר, ובתי הכנסת צריכים לעשות יותר במובן של אכיפה ושל תיעוד באי התפילה, הן בחול והן בשבת".

לטור המלא של הרב שלמה הכט, עם קריאת הכיוון המעשית להיערכות לתפילות הימים הנוראים בצל הקורונה.