סמוטריץ על המפגינים בבלפור: "מפונקים"

יו"ר האיחוד הלאומי ‏יצא נגד הפגנות השמאל וטען כי שרי כחול לבן מגנים עליהם בעוד מפגיני הימין זוכים לאלימות משטרתית דומה: "למפגינים משמאל יש זכות מחאה קדושה. אבל אם אתה ימני, מתנחל, אתיופי או חרדי תצטרך להסתפק בזכות המכת"זית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/20 09:29 ה באב התשפ

סמוטריץ על המפגינים בבלפור: "מפונקים"
ח"כ בצלאל סמוטריץ', צילום: ללא

יושב ראש האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' תיאר את החוויות של מההפגנות שהוא השתתף בהן נגד הסכמי אוסלו וקרא למפגיני השמאל "מפונקים".

"בסוף כיתה ח' חזרתי הביתה מלא סימנים כחולים מאלות של שוטרים שפינו אותנו בדיוק מאותו מקום שבו מפגין עכשיו השמאל בבלפור", תיאר סמוטריץ' והוסיף: "אז גר בבית ההוא רה"מ רבין ז"ל ואנחנו הפגנו נגד הסכמי אוסלו. ישבנו על הכביש בסדר מופתי ‏בלי טיפת אלימות. אבל אבירי חופש הביטוי החליטו שלנו אין כזה ושלחו את המשטרה לפרק לנו את הצורה. מאז השתתפתי בעשרות הפגנות. אלות ומכת"זיות (עם בואש כמובן, לא מים כמו שמשתמשים היום מול מפגיני השמאל המפונקים) היו חלק בלתי נפרד מהנוף. כן, גם לראש ולפנים. ומעצרים- בסיטונאות".

עוד הסביר סמוטריץ'. "‏כבר שנים שהמשטרה מכסחת מפגיני ימין, מתנחלים, חרדים, אתיופים ועוד. היא קובעת להם את הזמן והמקום של חופש הביטוי (בד"כ מצומצם מאוד) וכשנראה לה שזה חורג לא מהססת להשתמש בכח (זוכרים את ניסו שחם בכפר מימון?). לא זכורה לי התנצלות של המשטרה ובטח לא מצעדי גינוי של פוליטיקאים צבועים‏ שנזכרו פתאום עכשיו, כשהמפגינים בצד שלהם, לזעוק על חופש הביטוי ולקרוא למשטרה לנהוג באיפוק. לא זכור לי גיבוי, ולו מינימאלי, מצדה של התקשורת, שמגלגלת היום עיניים ומלבה את ההפגנות האלה על סטרואידים רק כי הן נגד ביבי".

יו"ר האיחוד הלאומי טען כי האלימות המשטרתית מופעלת רק על מפגיני הימין והשרים מגנים רק תקיפת המפגינים השמאלנים: "ורוצים צביעות בשידור חי? רק בסוף השבוע הופץ סרטון של נהג שדרס ‏מפגין חרדי בירושלים שמימש את חופש הביטוי וההפגנה שלו (בהנחה שהזכות הזו לא שמורה רק לשמאל). עברתי על הפיד של שרי הביטחון, המשפטים, החוץ ועוד, שדרשו אתמול לתפוס מיד את מי שפגעו במפגיני השמאל (אלימות כמובן היא חמורה ואסור לקבל אותה מאף צד!). אף מילה כמובן".