בתום ההפגנות: 12 עצורים על תקיפת מפגין

לאחר לילה נוסף של הפגנות בו המפגינים מסרבים להתפנות, המשטרה נאלצה לפנות בכח את המוחים. במהלך העימותים נעצרו ועוכבו 12 בני אדם בשל הפרת סדר או תקיפת מפגינים אחרים. גנץ ואשכנזי גינו את המעשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/20 07:58 ה באב התשפ

בתום ההפגנות: 12 עצורים על תקיפת מפגין
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

לאחר שמאות סירבו להתפנות עם פקיעת ההיתר להפגנה ב-23:00, החלו כוחות מג"ב לפנות בכח את המוחים. במהלך העימותים נעצרו ועוכבו 12 בני אדם בשל הפרת סדר או תקיפת מפגינים אחרים.

לדברי המשטרה, על אף מחאה לגיטימית של מרבית המפגינים, שהתפזרו מרצונם, נותרו במקום קומץ מפגינים שסרבו להתפזר לאחר שהמשטרה הכריזה מספר פעמים על סיום המחאה וביקשה מהמפגינים לעזוב את המקום מרצונם, ועל כן המשטרה לבסוף נאלצה לפעול על מנת לפזרם ולהשיב את הסדר הציבורי ולפנות את הצומת.

בתוך כך, אמש (שבת) הוגשה במשטרת ישראל תלונה בגין ריסוס גז פלפל לעבר משתתפי מחאה המחלף אלוף שדה. על פי החשד, בעת קיום המחאה חלף החשוד ברכב וריסס לעבר משתתפי המחאה גז פלפל. לא ידוע על נפגעים בנפש. המשטרה פתחה בחקירה מאומצת שהובילה תוך שעות למעצרו של חשוד במעשה. החשוד (34, רמת-גן) נחקר בתחנת המשטרה. בתום חקירה נכלא. היום המשטרה תבקש להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בת"א.

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

 

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, גינה את תקיפת המפגינים: הזכות להפגין קדושה. מי שמרים יד על מפגינים ומאיים באלימות חייב להיענש בחומרה. אני סומך על הרשויות אכיפת החוק שישימו את ידיהן על התוקפים וימצו עימם את הדין".   

כזכור, כחמשת אלפים בני אדם הפגינו אמש (מוצ"ש) מול בית ראש הממשלה בירושלים. המפגינים, ובראשם אנשי "מחאת הדגלים השחורים", קוראים קריאות נגד נתניהו ודורשים ממנו להתפטר מתפקידו.

במקביל, דווח על למעלה ממאתיים איש בהפגנה מול ביתו הפרטי של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה, שם עשה את סוף השבוע. ההפגנה התפזרה בשקט ובתיאום עם המשטרה, ואחר כך יצא נתניהו למעונו הרשמי בירושלים. משעות אחר הצהריים התקיימו הפגנות רבות בצמתים ועל גשרים ברחבי הארץ. המפגינים קוראים לנתניהו להתפטר, ומניפים שלטים נגד שחיתות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן