הרב דוד יוסף: "דין רודף למי שאינו חובש מסיכה"

דין רודף למי שאינו חובש מסיכה במרחב הציבורי. כך פסק הרב דוד יוסף, חבר מועצת הרבנות הראשית במכתב לתלמידיו: "אני פונה לציבור שלנו כל יהודי שומר תורה ומצוות חייב ממש על פי דין תורה לשמור על הכללים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/20 16:05 ב באב התשפ

הרב דוד יוסף: "דין רודף למי שאינו חובש מסיכה"
הרב דוד יוסף, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

על רקע התפשטות נגיף הקורונה, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, בנו של הרב עובדיה יוסף ז"ל, הרב דוד יוסף פרסם היום (ה') קריאה לתלמידיו בה הבהיר כי אדם שאינו חובש מסכה במרחב הציבורי יש לו דין רודף.

"אני פונה לציבור שלנו כל יהודי שומר תורה ומצוות חייב ממש על פי דין תורה לשמור על הכללים. לא לצאת בלי מסיכה, לשמור מרחק והיגיינה, במיוחד להקפיד על הנושא של מסיכה.

 "אנחנו צריכים להבין אם בן אדם צעיר חושב 'לי זה לא מסוכן', אנחנו צריכים לדעת שמסתובבים בתוכנו הרבה אנשים מבוגרים, ואם חלילה אחד מדביק את השני והשני את השלישי וזה יגיע לאנשים מבוגרים יש פה עניין של פיקוח נפש ממש", הסביר הרב יוסף.

 עוד הוסיף, "כבר איבדנו הרבה תלמידי חכמים גדולים, כל יום שומעים שעוד אנשים מתים, יש פה שאלה של אדם שלא לובש מסיכה אפשר להגדיר אותו רודף ממש, הוא כמו פצצה".

הרב הבהיר כי כל מי שאינו חש בטוב צריך ללכת להיבדק, "אני עצמי הייתי בבידוד, צריך לקיים את ההוראות כי עיננו הרואות שאנשים נמצאים בבידוד, תוך כדי הרבה מהם נמצאים חולים. לכן שוב מדובר פה באדם שלא מבצע זאת, הוא על חשש רודף, אי אפשר להתעלם מכך שחיים בתוכנו אנשים מבוגרים".

והוסיף, "דבר נוסף, אם מישהו מרגיש לא טוב, חייב ללכת להיבדק. חייב לדעת את מצבו, כדי לדעת אם הוא רק בבידוד או שייתכן שהוא גם חלילה יכול להדביק אנשים. על פי דין תורה, כל אחד חייב לשמור על כל הכללים, ובע”ה נתפלל שיסיר מתוכנו כל נגע וכל מחלה".