צפו: הרב דוד יוסף מורה לאברכים בכולל: "ללכת הביתה"

הרב יוסף, בנו של הרב עובדיה ורב שכונת הר נוף בירושלים, הורה לאברכים בכולל לא להישאר בו, וללמוד מהבית: "תשבו ותלמדו שלא יהיה ביטול תורה, תשבו ותלמדו בבית"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/03/20 13:02 יט באדר התשפ

צפו: הרב דוד יוסף מורה לאברכים בכולל: "ללכת הביתה"
הרב דוד יוסף, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

מאז שהוחלו הבוקר (א') ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, לפיהן יש לסגור את הישיבות והכוללים, וחל איסור על התכנסות של יותר מעשרה אנשים, בשל התפשטות נגיף הקורונה, הורו חלק מרבני הציבור החרדי, ובראשם הוראה שיצאה מביתו של הרב חיים קנייבסקי, שלא להישמע להוראות ולא להפסיק את הלימוד בכוללים. 

אל חלק מתלמודי התורה ברחבי הארץ, שעבדו היום כרגיל, הגיעו שוטרים והורו לסגור את בתי הספר, על פי צו משרד הבריאות. במקומות אחרים דווח כי השוטרים הגיעו, אך אישרו להשאיר את המוסדות פתוחים בתנאי שלא ישהו יותר מעשרה ילדים - כולל המורה - בחדר אחד.

עם זאת, חשוב לציין כי מדובר בחלקים בלבד מהישיבות והכוללים. אחר הצהריים פרסם העיתונאי שמעון ליברטי תיעוד של הרב דוד יוסף, רב שכונת הר נוף בירושלים ובנו של הרב עובדיה יוסף, מגיע לאחד מכוללי 'יחווה דעת' בראשם הוא עומד ומורה לאברכים ללכת ללמוד בבית.

"אנחנו חייבים לשמור על נפשותינו", אומר הרב יוסף. "לא יכולים לסמוך על כל מיני דברי נבואות שמי שלומד תורה הקב"ה ישמור עליו. כתוב ששלוחי מצווה אינם ניזוקים, אבל כתוב בפירוש שבמקום ש'שכיחא היזקא', גם שלוחי מצווה ניזוקים". 

הרב יוסף הסביר כי "מה שהחליטו אתמול בלילה שאסור להתאסף יותר מעשרה - לא סתם מחליטים כך. יש שם מומחים גדולים ורופאים. אני מבקש מכולם ללא יוצא מן הכלל ללכת הביתה. בבקשה. תשבו ותלמדו שלא יהיה ביטול תורה, תשבו ותלמדו בבית".