החרדים זועמים | גפני: "לא נשתף פעולה עם כחול לבן"

אחרי ההצבעה במליאת הכנסת בעד הצעת החוק לאיסור טיפולי הרמה אומר ח"כ גפני: "לא נשתף פעולה עם כחול לבן. אבל גם שלטון הליכוד שווה לכפרות". שר המשפטים ניסנקורן: "אף אדם לא זקוק להמרה. אתם טובים בדיוק כפי שאתם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/20 13:49 א באב התשפ

החרדים זועמים | גפני: "לא נשתף פעולה עם כחול לבן"
החרדים זועמים, צילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן

אחרי אישור הצעת החוק לאסור טיפולי המרה בקריאה טרומית במליאת הכנסת, הרוחות בכנסת סוערות. יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הגיב: "לא נשתף פעולה עם כחול לבן. אבל גם שלטון הליכוד שווה לכפרות, איפה היה רה"מ נתניהו? למה אמיר אוחנה הצביע בעד? שוקלים את צעדינו".

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן מסר: "ההתנהלות הקלוקלת של כחול לבן בניגוד למשמעת הקואליציונית היא קריאת תיגר על השותפות הפוליטית איתם בצורה הזו. על הליכוד להחליט אם הוא יודע לנהל קואליציה או שהוא מאבד עצמו פוליטית".

מסיעת יהדות התורה נמסר: "החוק שעבר פוגע בקדושת המשפחה  ומהווה הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני. תמיכת חברי כחול לבן בחוק פגעה באמון שנתנה יהדות התורה לכחול לבן. אנחנו עוצרים מרגע זה כל שיתוף פעולה עם כחול לבן, וקוראים לראשי הציבור וראשי הרשויות החרדיות להימנע גם הם משיתופי פעולה והזמנות של נציגי כחול לבן לסיורי ראווה".

השר דודי אמסלם, תקף את התנהלות כחול לבן, וטען כי הם מובילים לבחירות: "מה שנעשה כאן היום זה דבר חמור. כחול לבן מובילים לבחירות, זה כאוס. מר ניסנקורן, מר גנץ, מה שעשיתם היום – זה מכוון לשם. בניגוד לכל ההסכמים הקואליציונים. אני גדלתי בעולם אחר מהשמאל, השקרנים. אני גדלתי בקריית מלאכי – לא בצפון תל אביב. אתם חיים בבועה של שקר".

מנגד, שר המשפטים, אבי נסנקורן, המשמש גם כיו"ר ועדת שרים לענייני חקיקה, שקבעה כי הממשלה מתנגדת להצעה, צייץ: "אף אדם לא זקוק להמרה. סטרייטים ולהט"בים, אתם טובים בדיוק כפי שאתם", והצביע בעד ההצעה.

שר הכלכלה עמיר פרץ הצטרף גם הוא לתמיכה, למרות התנגדות הממשלה, וכתב: "“טיפולי המרה הם לא אנושיים, לא מוסריים ולא יהודיים. לצד משמעת קואליציונית, יש גם מצפון. לכן הצבעתי יחד עם כל גוש כחול לבן-העבודה בראשות בני גנץ בעד החוק שאוסר טיפולי המרה.״

חברת הכנסת מרב מיכאלי, יוזמת הצעת החוק צייצה: "עבר. בקריאה טרומית. הצעת החוק שלי לאיסור טיפולי המרה. הצעת חוק של הצלת נפשות, חוק של התקדמות לעבר שפיות, חוק שנותן כל כך הרבה תקווה. הלהטב"קיות היא הנורמלית, ולא ניתן לאף אחת ואחד לנסות לשנות את זה".

ח"כ תהילה פרידמן צייצה גם היא: "משמעת קואליציונית אומרת שצריך לפעמים להצביע נגד דעה אישית ובעד שלמות הקואליציה. אבל היום הגענו לקו אדום שלא יכולנו לחצות אותו. טיפולי המרה הם סכנת נפשות. ולהצביע לתיקון חוק שמבקש לאסור אותם, זה ממש להציל נפשות. פיקוח נפש דוחה פוליטיקה"