המשבר הקואליציוני הבא: הכנסת הצביעה בעד חוק איסור טיפולי המרה

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ הודיע לחברי הכנסת: "נצביע היום בעד החוק ונגד טיפולי המרה". מדובר בהצעת חוק של חברי הכנסת ניצן הורוביץ ומירב מיכאלי, המתקנת את חוק הפסיכולוגים ואוסרת לקיים טיפולי המרה. גפני: "נשקול את צעדנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/20 13:08 א באב התשפ

המשבר הקואליציוני הבא: הכנסת הצביעה בעד חוק איסור טיפולי המרה
גפני מנסה לשכנע את גנץ , צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

הכנסת אישרה ברוב של 45 תומכים מול 35 מתנגדים וללא נמנעים את חוק איסור טיפולי המרה. מוקדם יותר שר הביטחון,ח"כ בני גנץ שלח הודעה לחברי כחול לבן: "טיפולי המרה נולדו בחטא, ומקומם מחוץ לחוק. לכן נצביע היום בעד החוק ונגד טיפולי המרה. לשם כך הגענו. את זה הבטחנו ונקיים. זה הדבר הנכון לעשות".

מדובר בהצעת חוק של חברי הכנסת מירב מיכאלי וניצן הורוביץ', אשר מתקנת את חוק הפסיכולוגים, וקובעת איסור פלילי ומשמעתי על טיפולי המרה. סגן שר הבריאות יואב קיש טען במליאת הכנסת כי הממשלה סוברת כי אין לקבוע איסור פלילי בקיום טיפולי המרה, אלא להשאיר זאת בדין המשמעתי, כאשר איסור משמעתי כזה כבר קיים, כך שאין צורך בחוק זה.

זה לא הפעם הראשונה שהאופוזיציה מביכה את הקואליציה עם הצעות חוק. לפי כשבועיים ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיש בקשה לועדה לביקורת ניגוד העניינים של שופטים. הליכוד בהתחלה רצו לשמור על המשמעת הקואליציוני ולהצביע נגד, אך בגלל דעת הקהל הליכוד הם החליטו לאפשר חופש הצבעה. חברי הכנסת מסיעות החרדיות הצביעו בעד ההצעה ואילו כחול לבן הצביעו נגדה, אך רק בגלל ש13 חברי כנסת מהליכוד לא הגיעו להצבעה, ההצעה נפלה.  היום כחול לבן החליטו לאפשר את אותו חופש הצבעה שאיפשרו בליכוד, אבל הם, שלא כמו הליכוד, הצליחו להעביר חוק שחשוב להם. 

החרדים זעמו על ההחלטה של כחול לבן להצביע בעד והודיעו כי הברית שלהם עם כחול לבן נגמרה. יו"ר ועדת הכספים משה גפני אמר: "לא נשתף פעולה עם כחול לבן. אבל גם שלטון הליכוד שווה לכפרות, איפה היה רה"מ נתניהו? למה אמיר אוחנה הצביע בעד? שוקלים את צעדינו". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן