הממשלה תדון בחוק איסור טיפולי המרה

ועדת השרים תדון ביום ראשון על הצעת החוק של יו"ר מרצ ניצן הורוביץ שתאסור קיום של טיפולי המרה על בני נוער. הורוביץ: "טיפולי המרה זה רצח - רצח של הנפש, והרבה פעמים גם של הגוף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/20 10:46 כו בסיון התשפ

הממשלה תדון בחוק איסור טיפולי המרה
אילוסטרציה, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ עתיד להניח ביום ראשון הצעת חוק מבקשת לאסור על טיפולי המרה לבנות ובני הקהילה הגאה. ההצעה אמורה להגיע אל שולחן ועדת השרים לחקיקה, שידונו בה ויביאו אותה לאישור. בהצעת החוק נקבע כי אדם שיערוך טיפולי המרה על בני נוער צפוי לסנקציות בצורת שלילת רישיון טיפול שלו, קנס כספי ואף מאסר.

הורוביץ אמר: "טיפולי המרה זה רצח. - רצח של הנפש, והרבה פעמים גם של הגוף. אלה 'טיפולים' שמובילים לפגיעה עצמית עד כדי אובדנות. מהות 'הטיפול' היא התעללות נפשית ופיזית בבני נוער. התעללות שהורגת, שלוקחת חיים של בני ובנות הקהילה שלנו, שכל חטאם שהם להט"בים. שהם מי שהם".

נושא טיפולי ההמרה עורר לא פעם סערה ציבורית-פוליטית, בעיקר סביב בכירים בציונות הדתית שעסקו בנושא. בעבר האש הופנתה כלפי השר לענייני ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ, שבראיון לערוץ 12 סיפר כי עסק בטיפולי המרה של נערים עם נטיות מיניות הפוכות. אלא שהרב פרץ מיהר לחזור בו וכתב מכתב בו הוא מתנגד לטיפולים "מעולם לא הפניתי כתף קרה או הצעתי לעשות טיפולי המרה, להם אני מתנגד בתוקף. "אני יודע שטיפולי המרה הם דבר פסול וחמור, זוהי עמדתי והיא אינה לשני פנים".