יו"ר ההסתדרות: "אם לא ייפתר משבר העובדות הסוציאליות - יהיו שביתות נוספות"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, נפגש עם יו"ר איגוד העו"סים ענבל חרמוני וחברי מטה המאבק. בר דוד הודיע כי יפעיל את קרן השביתה ויעניק לכל עובד ועובדת ששובתים צ'ק בגובה 1,000 שקל. בנוסף, הצהיר כי אם המשבר לא ייפתר - מקומות נוספים במגזר הציבורי יצטרפו לשביתה כאות הזדהות

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/20 16:03 כט בתמוז התשפ

יו"ר ההסתדרות: "אם לא ייפתר משבר העובדות הסוציאליות - יהיו שביתות נוספות"
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, צילום: פלאש 90

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הודיע היום (ג') כי אם לא ייפתר משבר העובדות הסוציאליות, מקומות עבודה נוספים במגזר הציבורי יצטרפו לשביתה כאות הזדהות. לאחר שנפגש עם ראשי מטה מאבק העובדות הסוציאליות, ויו"ר איגוד העו"סים ענבל חרמוני, הודיע בר דוד כי יפעיל באופן תקדימי את קרן השביתה ויעניק לכל עובדת ששובתת מענק של אלף שקלים.

 נזכיר, שביתת העובדים הסוציאליים סוגרת כבר יותר משבועיים, ופתרון לסיום המשבר לא נראה באופק. המחאה לא זוכה להדים תקשורתיים רציניים, בעיקר בשל העובדה שמי שנפגע מהמשבר הן בעיקר השכבות החלשות באוכלוסייה, ועל פי יו"ר האיגוד, ענבל חרמוני, במשרד האוצר לא ממהרים לספק פתרונות. 

יו"ר איגוד העו"סים ענבל חרמוני התייחסה במספר ראיונות לתקשורת בתחילת השבוע להאשמות בנוגע לשביתה, בין השאר ביחס לפרסום על ילדה בת ה-12 שנפגעה מינית בחופי הכנרת בשבוע שעבר ולא קיבלה טיפול נאות, והטילה את האשמה על משרד האוצר: "יש אשם אחד בזה שהילדה בת ה-12 בכנרת לא טופלה - משרד האוצר שהחליט לחרב את שירותי הרווחה".

על ההסכם שהוצג לעובדים הסוציאליים, שלא כולל הסכמי שכר, טענה חרמוני כי "איך אפשר להגיע לפתרונות בתחום המוגנות של העובדים עד יוני 2021? מה יהיה אחר כך? צריך לשבת ולהפוך את ההצעה להגיונית, אבל יש דרג של פקידות שלא מוכן להשקיע מאמץ".