ועדת הקורונה הכריעה: המסעדות ייפתחו

יו"ר הוועדה יפעת שאשא-ביטון: "חייבים הנחיות שהציבור יבין אותם, כי הציבור הוא השותף המרכזי שלנו במלחמה נגד הנגיף". יו"ר הקואליציה מיקי זוהר: ". האופוזיציה מוכנה לסכן את בריאות הציבור, רק כדי לערער את יציבות השלטון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/20 10:51 כט בתמוז התשפ

ועדת הקורונה הכריעה: המסעדות ייפתחו
ועדת הקורונה, צילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן

לאחר שלא הגיעו להסדר מקובל עם הממשלה ועדת הקורונה החליטה היום (ג') להחריג את המסעדות ולאפשר את פתיחתם על פי המתווה האחרון. כ-6 שעות מאז המסעדות נסגרו, בעקבות החלטת הממשלה, ועדת הקורונה התירה את פתיחתם המחודשת. המסעדות ייפתחו כאשר כל מסעדה רשאית לאכלס עד 20 אנשים בתוך המסעדה ועוד 30 מחוצה לה. בוועדה דרשו לקדם תו סגול תקין שיהיה תקף לכל המסעדות.  

יפעת שאשא ביטון

יפעת שאשא ביטוןצילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן

יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון  סיפרה בפתח הישיבה על המשא ומתן הלילי שכשל עם משרד הבריאות, ללא מתווה מסוכם לפתיחת המסעדות. "הבנו בישיבה אתמול בצהריים שהם מוכנים לפתיחת המסעדות בחוץ ע"פ התו הסגול. ביקשנו פתיחה בפנים המסעדות ל25%-35% מהתפוסה. הסכמתי לוותר על כך לתקופה, אך הם התעקשו שגם בחוץ יעמוד על 50 איש בלבד, ולא יותר מזה – ואפילו הוא לפי התו הסגול. אינני יודעת להסביר את ההתעקשות הזו לציבור ולמסעדנים. חייבים הנחיות שהציבור יבין אותם, כי הציבור הוא השותף המרכזי שלנו במלחמה נגד הנגיף". 

https://www.facebook.com/knessettv/posts/907147003124391

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, הבהיר כי הממשלה מעוניינת בפתרון כדי למנוע את הנזק הכלכלי למסעדנים, "אך הבוקר הגיעו הנתונים על 1,800 נדבקים ביממה האחרונה. האופוזיציה מוכנה לסכן את בריאות הציבור, רק כדי לערער את יציבות השלטון. האופוזיציה גוררת את הועדה, בחוסר אחריות, למחוזות לא-טובים. כוונת יו"ר הוועדה טובים, אך הצעת הפשרה של הממשלה לפתיחת המסעדות בחוץ בלבד, ועד 50 איש בלבד, היא מאוזנת". הוא קרא לאשר מגבלות אלו, ולנהל מו"מ על מתווה לפתיחת חדרי הכושר, וביקש משאשא-ביטון שלא להצביע עם האופוזיציה. 

צילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן

חברת הכנסת מרב מיכאלי בסיום ההצבעה בועדת הקורונה: "הצבעתי עכשיו בכנסת בעד פתיחת המסעדות. וועדת הקורונה עושה עבודה מקצועית ורצינית ופועלת לטובת הציבור בצורה הרבה יותר טובה ומדויקת מהממשלה. הגיע הזמן שבמקום לאיים על הוועדה והכנסת הממשלה תבין שאנחנו מצילות אותה ואת הציבור מהטעויות המחפירות שלה".

שי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדות בתגובה להחלטה: "ביטול צו הסגירה למסעדות הבוקר בועדת קורונה, הוא הצעד המתבקש לנוכח ההחלטות ההזויות של ממשלת ישראל". ברמן ביקש להודות לח"כ שאשא ביטון ובמקביל לתקוף את החלטות הממשלה: " אנחנו רוצים להודות ליו"ר הועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, שפעלה ע״פ צו מצפונה ולא ע״פ תכתיבים מנותקים מהמציאות של ממשלת ישראל, ולמען בטחונם הבריאותי והכלכלי של אזרחי ישראל. ממשלת ישראל צריכה להתעשט ולאמץ את המתווה אותו היא קבעה למלונות גם למסעדות.הושבה בחלל הפנימי בהיקף של 35% והושבה בחלל החיצוני ע"פ כללי התו הסגול ולפי השטח החיצוני של כל מסעדה".