האם המסעדות ייסגרו ל-5 שעות בלבד?

החל מהבוקר בשעה 05:00 נסגרו המסעדות לאחר שהמתווה של שר הבריאות לא התקבל. אלא שהמסעדות צפויות להיפתח שוב בשעה 10:00 עם החלטת ועדת הקורונה שתאשר את פתיחתם. לפיד: "לא הייתי נותן לממשלה לנהל דוכן פלאפל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/20 07:02 כט בתמוז התשפ

האם המסעדות ייסגרו ל-5 שעות בלבד?
המסעדות יישארו סגורות?, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

הבוקר (ג') בשעה 05:00 נסגרו המסעדות ברחבי הארץ לאחר שהמתווה של שר הבריאות יולי אדלשטיין, שאמור לאפשר פתיחה חלקית של המסעדות, לא הובא הלילה לאישור הממשלה. אלא שהיום בשעה 09:45 ועדת הקורונה צפויה להתכנס שוב ולהכריע האם וכיצד המסעדות יוכלו לפעול. יו"ר הוועדה ח"כ יפעת שאשא-ביטון שניהלה המשא ומתן מול שר הבריאות סירבה לקבל את המתווה לאחר שדרשה לגבש תו סגול אחיד למסעדות, אך לאחר שלא הוסכם תנאי כזה המשא ומתן נכשל.

בדיון השתתף גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שתמך במתווה שהציג אדלשטיין שלפיו יתאפשר למסעדות לארח עד 50 סועדים ברחוב אך לא יתאפשר לאיש לשבת בפנים. אולם אחרי לחץ שהפעילו חברי הכנסת, הממשלה שינתה את עמדתה וביקשה להפעיל את המסעדות גם בפנים בהיקף של 35%. כאמור, הוועדה צפויה להתכנס הבוקר, ויו"ר הוועדה הבהירה כי "אם לא יובא מתווה לאישור וועדת הקורונה - נאשר את הפעלת המסעדות בעשר בבוקר".  

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד כתב על כך בחשבון הטוויטר שלו: "לא הייתי נותן להם לנהל דוכן פלאפל, בטח לא מדינה. איזה זלזול בבעלי ועובדי המסעדות, בפרנסה של אנשים. איזה חוסר הבנה ובלאגן. מנותקים נמאסתם".

ועדת הקורונה אישרה: בריכות השחיה והחופים יפתחו גם בסופי שבוע

מדובר בעוד הגבלות של ישיבת השרים, שככל הנראה יבוטלו שוב על פי החלטת ועדת הקורונה בכנסת. אמש הוועדה אישרה את פתיחת בריכות השחיה והחופים גם בסופי השבוע, והם יוחרגו מצו הממשלה. יו"ר וועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, אמרה: "אנו עדיין מנהלים שיח עם הממשלה. לא נצביע על מה שטרם הוסכם. בריכות וים יוחרגו – וייפתחו. לגבי המסעדות, עדיין בממשלה רוצים שהם יפעלו רק בחוץ. במהלך הערב הממשלה תביא צו חדש והוא יובא להצבעה בערב. לגבי האטרקציות, המוזיאונים וגני החיות נצביע במהלך השבוע. לגבי חדרי הכושר נצביע ביום רביעי". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן