ועדת הקורונה אישרה: בריכות השחיה והחופים יפתחו גם בסופי שבוע

ועדת הקורונה אישרה את פתיחת בריכות השחיה והחופים אך בכל הנוגע למסעדות טרם התקבלה החלטה והמחלוקות בין הוועדה והממשלה לא נפתרו. יו"ר וועדת הקורונה: "עדיין מנהלים שיח עם הממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/20 16:16 כח בתמוז התשפ

ועדת הקורונה אישרה: בריכות השחיה והחופים יפתחו גם בסופי שבוע
צילום: Anat Hermony/Flash90

ועדת הקורונה מתכנסת היום (ב') וכבר יש החלטות שהתקבלו בהסכמת הממשלה, אך סותרות את  החלטותיה מסוף השבוע. הוועדה אישרה בצהריים את פתיחת בריכות השחיה והחופים גם בסופי השבוע, והם יוחרגו מצו הממשלה. יו"ר וועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, אמרה: "אנו עדיין מנהלים שיח עם הממשלה. לא נצביע על מה שטרם הוסכם. בריכות וים יוחרגו – וייפתחו. לגבי המסעדות, עדיין בממשלה רוצים שהם יפעלו רק בחוץ. במהלך הערב הממשלה תביא צו חדש והוא יובא להצבעה בערב. לגבי האטרקציות, המוזיאונים וגני החיות נצביע במהלך השבוע. לגבי חדרי הכושר נצביע ביום רביעי". 

זיג-זג | עמדת הממשלה: "אפשר לפתוח מסעדות בשטחים פתוחים"

שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי, אמר: "לפי מערכת הבריאות מציאות של 750 חולים קשים, תביא לקריסה. ולכן כל ההקלות, הם בתנאי שלא נגיע לכך. חשוב לזכור כי כמות החולים הקשים הכפילה את עצמה פעמיים בחודש האחרון. החלטות הממשלה נועדו להפחית את כמות החולים הקשים הללו – בעוד חודש מהיום".

דיון בוועדת הקורונה

דיון בוועדת הקורונהצילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

כאמור, לגבי המסעדות, במהלך הערב הממשלה תביא צו חדש והוא יובא להצבעה בערב. מוקדם יותר בדיון בוועדה, הציג יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, את עמדת הממשלה בכל הנוגע לפתיחת המסעדות: "נאפשר פתיחת מסעדות בשטחים פתוחים בלבד, והמסעדנים יכולים לחיות עימם למרות הקושי. כ-80% מהמסעדות יכולות לפתוח כך. נתוני משרד הבריאות על מקור ההדבקה איננו מוחלט – כי החולים אינם יכולים להיות בטוחים היכן נבדקו. הפעילות בחדרי הכושר מעצם אופיים הם סכנה להידבקות. נבדוק שיטות ותנאים חדשים לפתיחת חדרי הכושר".