מועמד נוסף לתפקיד פרויקטור הקורונה: ראש המוסד

לאחר שעלה שמו של פרופסור גבי ברבש כמועמד נוסף לתפקיד הפרויקטור, בסביבת ראש הממשלה שוקלים למנות את יוסי כהן לתפקיד. המוסד היה מעורב בניהול המשבר בעיקר סביב אספקת ציוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/20 08:06 כח בתמוז התשפ

מועמד נוסף לתפקיד פרויקטור הקורונה: ראש המוסד
ראש המוסד וראש הממשלה, צילום: Haim Zach/GPO

החיפוש אחר פרויקטור קורונה ממשיך: לאחר שאמש (א') עלה שמו של פרופסור גבי ברבש כי מי שמונה לתפקיד הוא, עולה כעת מועמד נוסף. בסביבת ראש הממשלה שוקלים למנות לתפקיד את ראש המוסד, יוסי כהן, לתפקיד הפרויקטור, כך פורסם בחדשות 12. שמות נוספים שעלו בעבר היו משה בר סימן טוב והאלוף (במיל') רוני נומה שסירבו לקבל את התפקיד.

מי יהיה הממונה על הקורונה?

יוסי כהן, שנחשב כמקורב לראש הממשלה נתניהו, עשוי להיות להיות בחירה הסופית לאור הסיוע של המוסד בניהול המשבר. בגל הראשון סיפק המוסד לישראל אספקה של ציוד רפואי הכולל 27 מכונות הנשמה, 20 אלף ערכות בדיקה, 10 מיליון מסכות כירורגיות, מטושים ועוד 700 סרבלים עבור כוחות ההצלה. עוד לפני כן המוסד העבירו הלילה לשטח מדינת ישראל עוד מאה אלף ערכות לאבחון חולי קורונה במבצע חשאי ומיוחד.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הסביר לחדשות כיפה את העיכוב במינוי הפרויקטור: "אולי הפרפקציוניזם שלי, אני רוצה מישהו שיידע גם לתכלל את כל האירוע, יעבוד בשיתוף פעולה עם כל המשרדים ויהיה מקובל על השותפים שלנו - צה"ל. היו מעומדים טובים, ועדיין ישנם, אבל אני לא רוצה שנעשה להם עוול כי כנראה שהיום או מחר על הפרויקטור, ונוצרה פה אשליה שיבוא הפרויקטור שווה שיבוא המשיח. יבוא אדם טוב וראוי, אבל מחר לא ירדו מספרי הקורונה, הוא לא ימציא שיטות חדשות ממה שאנחנו הבאנו, הוא פשוט יביא בשורה של ניהול יותר טוב ויהיה פנוי לזה כי כרגע מנכ"ל משרד הבריאות המצוין נופל מהרגליים, וגם אני כל החיים עבדתי קשה, אבל בצורה כזו עוד לא יצא לי".