ליצמן דורש מנתניהו: אשר בניית 9,000 יחידות דיור בעטרות

שר הבינוי והשיכון פנה לראש הממשלה ודרש ממנו אישור מדיני לקידום הליכים בוועדה המחוזית, במטרה לבנות שכונה בת 9,000 יחידות דיור בעטרות. "להגדיל את היצע יחידות הדיור לאור המחסור העצום בעיר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/07/20 21:08 כג בתמוז התשפ

ליצמן דורש מנתניהו: אשר בניית 9,000 יחידות דיור בעטרות
ליצמן ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חודש יולי אמור היה להיות החודש בו תתחיל הממשלה להניע את מהלך הריבונות, אך נכון לעכשיו נראה כי המהלך תקוע בעקבות חוסר פניות של האמריקאים והרצון של ראש הממשלה בנימין נתניהו לעבוד בתאום עם המעצמה. הערב פורסם באתר 'חרדים10' כי שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, פנה לראש הממשלה, ובמכתב שהעביר דורש השר להעניק “אישור מדיני לקידום הליכים בוועדה המחוזית” במטרה לבנות שכונה בת 9,000 יחידות דיור בעטרות.

התכנית ממוקמת בקצה הצפוני של ירושלים ושטחה עומד על 1,265 דונם שעליהם עתידות להיבנות 9,000 היחידות. בנוסף להן, התכנון מדבר על 290,000 מ”ר של שטחי מסחר ותעסוקה. למרות שהשטח המדובר צפוי לעורר לא מעט מחלוקות מדיניות, מרבית התכנית יושבת על אדמות מדינה ומדובר בשטח בו הוקם בתקופת המנדט הבריטי שדה התעופה המושבת מזה 20 שנה. 

ליצמן כותב: "חזונה של תכנית זו הינו להגדיל את היצע יחידות הדיור לאור המחסור העצום בעיר, ובכך גם לרסן את העלייה במחירי הדיור. מדובר בעתודת הבניה הגדולה והמשמעותית ביותר בירושלים. בניית שכונה זו תחזק את העיר, תבלום את שיעורי ההגירה השליליים". 

עוד כותב ליצמן: "בד בבד עם קידום התכנון של השכונה בעטרות, נמשכת ההתבססות וההתרחבות של אזור התעשייה הסמוך לשדה התעופה הישן שפועל כיום בהצלחה רבה. כמו כן, מתוכנן הקו החום של הרכבת הקלה שאמור להתחיל מאזור שדה התעופה בעטרות, ולהסתיים בדרום-מזרח העיר ולשרת גם את השכונה החדשה.