כסף להמונים: נתניהו וכ"ץ מתכננים חלוקת מענקים לכלל האוכלוסייה

על פי התכנית, לה מתנגדים בתוקף במשרד האוצר, יחולקו לכלל האוכלוסייה מענקים בשווי כולל של שישה מיליארד ש"ח, ועד 3,000 שקלים למשפחה. ייתכן והתכנית תוצג כבר הערב

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/20 18:58 כג בתמוז התשפ

כסף להמונים: נתניהו וכ"ץ מתכננים חלוקת מענקים לכלל האוכלוסייה
כסף לכולם?, צילום: פלאש 90

מחלקים כסף לכולם? במשרד ראש הממשלה מקדמים תכנית לחלוקת מענקים לציבור בשווי שישה מיליארד שקלים, כחלק מהתכנית הכלכלית לסיוע לנפגעי משבר הקורונה. כך דווח הערב (ד') בערוץ 13. 

על פי הדיווח, את התכנית מקדם יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' אבי שמחון, ולפיה כל משפחה בישראל תקבל מענק כספי - לפי מספר הילדים בה. עוד דווח כי מלבד שר האוצר ישראל כ"ץ, כל הנהלת משרד האוצר מתנגדת בתוקף לחלוקת הכספים, ובהנהלת משרד האוצר רותחים על ההצעה, שלטענתם מטילה נטל אדיר על הקופה הציבורית, מפנה כסף למי שלא בהכרח נפגעו מהמשבר ומדיפה ריח פוליטי.

נתניהו על העצמאים שנפגעו במשבר הקורונהצילום: דוברות ראש הממשלה

על פי מתווה התכנית, משפחה בה ילד אחד תקבל מענק של 2,000 ש"ח, משפחה בעלת שני ילדים תקבל 2,500 ש"ח, ו-3,000 ש"ח למשפחה ובה שלושה ילדים. אדם ללא ילדים יקבל 750 ש"ח.

כזכור, בערב חג הפסח בוצעה תכנית דומה, בה קיבלה כל משפחה ובה עד ארבעה ילדים סכום של 500 שקלים לכל ילד. גם אז התנגדו במשרד האוצר להצעה, אך היום, כאמור, הסכומים גבוהים הרבה יותר. על פי הדיווח, ייתכן כי כבר הערב יציגו נתניהו וכ"ץ את התכנית לציבור.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן