השר אוחנה: בתוך 30 יום אודיע על מינוי מפכ"ל קבוע

על רקע ההפגנות האלימות שהתקיימו במהלך הימים האחרונים ועל רקע האכיפה המוגברת לה זוכה המגזר החרדי, קיים אחר הצהריים השר לביטחון הפנים מסיבת עיתונאים במשרדו, ואמר: "מה שראינו אתמול זו אנרכיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/20 17:53 כג בתמוז התשפ

השר אוחנה: בתוך 30 יום אודיע על מינוי מפכ"ל קבוע
אמיר אוחנה, צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90

במהלך מסיבת עיתונאים שכינס אחר הצהריים השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, הודיע השר כי בתוך 30 יום יודיע על מינוי מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל. מסיבת העיתונאים כונסה על ידי אוחנה על רקע אירועי הימים האחרונים: האלימות בהפגנות והאכיפה המוגברת לה זוכה המגזר החרדי.

אוחנה פתח: "בשבועות האחרונים הקפדתי שלא להתראיין. חשבתי שיהיה נכון קודם להכיר את המשרד לפני שאצא בהצהרות, אבל המציאות אינה מאפשרת לי זאת. מדינת ישראל עוברת זמנים קשים מאוד. המאמץ למנוע את התפשטות הקורונה לצד הקשיים האמיתיים שהציבור חווה נותנים את אותותיהם".

השר התייחס לציבור החרדי ואמר: "ראיתי רבים מכם, אחיי החרדים, המגנים בכל פה נאצות כנגד השוטרים, כמו גם זריקת חפצים, הבערת פחים וקריאות נוראות כגון "נאצי" שראינו בימים האחרונים. אני מברך על הגינויים הללו. הרוב המוחלט של הציבור החרדי חושב כך והרוב המוחלט של השוטרות והשוטרים עושים עבודתם נאמנה ונאבקים בפשיעה, בטרור וכעת גם בהתפשטות נגיף הקורונה תוך הקרבה וסיכון עצמי – כלוחמי החוד של מדינת ישראל והם ראויים לכל הכבוד וההערכההם נושאים במשימה הלאומית לא כי זה מה שהם אוהבים לעשות, אלא כי זה מה שחובתם לעשות כאוכפי חוק".

על האלימות בהפגנות אמר: "אירועי המחאות וההפגנות גואים. בימים כתיקונם אין בכך כל פסול, זה חלק מהותי, יסודי וטבעי מנשמת אפה של הדמוקרטיה. בימי הקורונה אני סבור שראוי להימנע מכך מחשש להפצת הנגיף, אבל מכל מקום – לא זה מה שראינו אתמול. מה שראינו אתמול זו אנרכיה, גם מצד נבחרי הציבור. כשחבר כנסת קורא לממשלה, שנבחרה ברוב קולות, "לא לגיטימית" הוא קורא למרד. כשחבר כנסת מדבר על השר שמשסה את השוטרים במפגינים, הוא פוגע לא רק בשר אלא גם בשוטרים ה"משוסים". החלופה לדמוקרטיה היא אנרכיה, היא אי שלטון. זו איננה חלופה".

בסוף דבריו הקריא השר אוחנה מספר דוגמאות להסתה שחווים בני משפחת נתניהו: "בשבועות האחרונים קרא זמר עבר קריאה פומבית "לחסל את הפסיכופת, את אשתו המופרעת, ואת הבן הפרזיט הדוחה". ולמיתממים התוהים למי הכוונה, הרי שאמירה מסיתה זאת מצטרפת לאמירות דומות של אותו אדם מן העבר כלפי ראש הממשלה נתניהו ובני משפחתו". עוד אמר, "במקרים רבים אחרים בהם עלו קריאות מפורשות לרצח/חיסול/הריגת ראש הממשלה ו/או בני משפחתו, מקרים שלידם מה שקרוי "ההסתה שקדמה לרצח רבין" – מחווירים".

במרכז רבין הגיבו לדברי השר אוחנה: "מעודד לגלות כי אחרי 25 שנה שר בכיר בליכוד מודה כי אכן היתה הסתה שהובילה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. מרכז רבין מגנה כל אלימות ומשוכנע שהיום שומרים על ראש הממשלה טוב יותר".