במשטרה מנסים למנוע הפגנה נוספת במוצאי שבת

המשטרה מנסה למנוע את ההפגנה במוצאי שבת בכיכר רבין. קבינט התקווה והתנועה לאיכות השלטון: לא ניתן להשתיק את המחאה - נעתור לבג"ץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/20 13:53 כג בתמוז התשפ

במשטרה מנסים למנוע הפגנה נוספת במוצאי שבת
אלפי מפגינים בכיכר רבין, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

המשטרה הודיעה הבוקר לאנשי קבינט התקווה, טמיר טרטמן ואורן פסטרנק כי לא תאפשר לקיים את ההפגנה שתוכננה למוצאי שבת בכיכר רבין. התנועה לאיכות השלטון וקבינט התקווה מתכוונים להגיש עתירה לבג"ץ במידת הצורך.

משרד הבריאות דווח הבוקר (ד') כי התגלה חולה בנגיף הקורונה בהפגנת העצמאים בכיכר רבין שהתקיימה במוצאי שבת. בהפגנה נכחו אלפי בני אדם שהפגינו מבלי שמירה על מרחקים, והדבר הובילך לביקורת מצד גורמים שונים במשרד הבריאות כי קיים חשש שהאירוע יהפוך למכה של הדבקות. הבוקר החשש אומת כאשר התגלה מפגין שחלה בנגיף הקורונה ושהה בהפגנה במשך שעתיים וחצי.

דותן סופר, מראשי המחאה: "לא ניתן שיסתמו לנו את הפה. אנחנו מוחים נגד מדיניות הממשלה והמחדל הכלכלי והבריאותי שהוביל אותנו אל פי התהום. ממשלת ישראל הפרה את ההסכם וגזרה עלינו עוני וחרפה כלכלית. את החלק שלנו קיימנו: עשינו צבא, הלכנו לעבוד, שילמנו מיסים ושמרנו על החוק ועל הדמוקרטיה, בזמן שנבחרי הציבור המנותקים שלנו יצרו כאן את המחדל הכלכלי והבריאותי הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל. ועכשיו מנסים לסתום לנו את הפה. לא ניתן להם!".

התנועה לאיכות השלטון: "הזכות להפגין היא אחת הזכויות הבסיסיות ביתר במשטר דמוקרטי, וגם אם נבחרי הציבור שלנו לא אוהבים את זה, ישראל היא עדיין דמוקרטיה. לא ניתן שיחבלו במאמצינו להילחם על הבית. לא ניתן שישתיקו אותנו בעוד שציבור כה גדול מנסה לזעוק את זעקתו אל מול המשבר הכלכלי החמור בתולדות המדינה. ניאבק על הזכויות שלנו בכל האמצעים העומדים לרשותנו – בבית המשפט, בכנסת וברחובות".

מהמשטרה ביקשו להבהיר: "במשטרה מעוניינים לאשר את המחאה ולאפשר את מימוש חופש הביטוי וזכות המחאה ובד בבד, מחובת המשטרה ומחובת המארגנים, לשמור על הנחיות משרד הבריאות תוך קיום האירוע במקום המאפשר את היקף הקהל הצפוי , ללא עצימת עיניים, זאת בצל התפשטות נגיף הקורונה . הנ״ל הובהר למגישי הבקשה אשר התבקשו להציע מקום חלופי שיכיל את האלפים הצפויים להשתתף וכן הובהר כי המשטרה ערוכה ותאפשר את המחאה כל עוד המארגנים לא יסכנו את בריאות הציבור".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן