שר החינוך: שנת הלימודים תיפתח עם 18 תלמידים בכיתות

יואב גלנט מציג את התכנית של משרד החינוך בנושא פתיחת שנת הלימודים תשפ"א. לפי התכנית, בגנים ובכיתות הנמוכות ילמדו עד 18 תלמידים בכיתה, ובכיתות הגבוהות יגיעו לבית הספר יום אחד בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/20 13:11 כג בתמוז התשפ

שר החינוך: שנת הלימודים תיפתח עם 18 תלמידים בכיתות
שר החינוך יואב גלנט, צילום: פלאש 90

שר החינוך, יואב גלנט, מציג את התכנית של משרדו לפתיחת שנת הלימודים תשפ"א. על פי התכנית שנת הלימודים תתחיל כמתוכנן ב-1 לספטמבר, אלא שמבנה הכיתות יהיה שונה. בגנים ובכיתות א'-ד' יהיו עד 18 תלמידים בכל כיתה. מנגד תלמידי יתר הכיתות הגבוהות ילמדו יגיעו לבתי הספר רק יום אחד בשבוע, וארבעה הימים האחרים ילמדו מרחוק. לדברי גלנט: "אנחנו פותחים את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר בתרחיש מניעתי, במצב שאנחנו חושבים שיאפשר למידה בצל קורונה, ולא בתרחיש שהוא תגובה כשמתפתחת קורונה".

עוד החלטות שיעשו בתכנית גני הילדים יחולקו ל-2 קבוצות, כאשר טרם הוחלט אם די במחיצה מפרידה או למידה בשני מבנים שונים. גננת אחת תהיה אחראית על שתי הקבוצות ובכל קבוצה תהיה סייעת שתקבל תגבור. במשרד החינוך הודיעו כי יהיה כדי להוציא את התכנית לפועל יידרש שיתוף פעולה בנושא עם הרשויות המקומיות, השלטון המקומי, ההורים , המורים וארגוני המורים.

בישיבת הממשלה שהתכנסה לפני יומיים טען השר גלנט כי פתיחת שנת הלימודים חייבת להתקיים בקפסולות, כדי לאפשר למשק להמשיך לתפקד. מנגד טען כי כדי לפתוח את שנת הלימודים צריכים לאשר תקציב לנושא כבר השבוע. "חייבים לתקצב אותה עוד השבוע. אחרת לא נצליח להיערך לפתיחת שנת הלימודים".   

עוד גלנט אמר בישיבה: "קיום שגרת הלימודים יאפשר הקניית מיומנויות יסוד לתלמידים הצעירים, בדגש על שפה ומתמטיקה, ויאפשר את המשך פעילות המשק בישראל. אני מקווה כי נצליח לבלום את התפשטות הנגיף, אך אנו חייבים להיערך לתרחיש מחמיר שבו נידרש להפעיל את מערכת החינוך בצל התפרצות מתמשכת".