נתניהו: שנת הלימודים תפתח ככל הנראה בקפסולות

בישיבת הממשלה הודיע נתניהו כי יש לקיים דיון נפרד על פתיחת שנת הלימודים, אך סבור שהלמידה תתקיים בקפסולות. שר החינוך דרש כי יינתן תקציב למשרדו כבר השבוע כדי לאפשר את פתיחת שנת הלימודים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/20 16:53 כא בתמוז התשפ

נתניהו: שנת הלימודים תפתח ככל הנראה בקפסולות
ראש הממשלה ושר החינוך, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בישיבת הממשלה שנערכה היום (ב') ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס לפתיחת שנת הלימודים תשפ"א. לפי ראש הממשלה שנת הלימודים תפתח, ככל הנראה, בלמידה בקפסולות, לאחר שטרם נמצאו פתרונות אחרים לקיום לימודים מבלי להסתכן בהדבקה. מנגד הבהיר כי עדיין נכון לקיים דיון נפרד שיעסוק רק במערכת החינוך.

שר החינוך, יואב גלנט, התייחס גם הוא לנושא וטען כי פתיחת שנת הלימודים חייבת להתקיים בקפסולות, כדי לאפשר למשק להמשיך לתפקד. מנגד טען כי כדי לפתוח את שנת הלימודים צריכים לאשר תקציב לנושא כבר השבוע. "חייבים לתקצב אותה עוד השבוע. אחרת לא נצליח להיערך לפתיחת שנת הלימודים".  

בשבוע שעבר, כינס שר החינוך דיון עם פורום ההנהלה הבכיר במשרד החינוך, ולבדוק את ההיערכות לפתיחת שנת הלימודים תשפ"א. מול מערכת החינוך ניצבים אתגרים רבים, שלא בטוח שיוכלו להתגבר עליהם עד מועד תחילת שנת הלימודים. האתגר העיקרי הוא הכנת הכיתות לבואם של התלמידים, כמות התלמידים בכיתה חייבת להצטמצם אם לא רוצים להפוך את הכיתות לנקודות הדבקה. אלא שצמצום הכיתות ידרוש ממערכת החינוך להמציא כיתות נוספות, או ששוב התלמידים ילמדו בקפסולות. נקודה נוספת היא הקפדה יתרה על ההנחיות וחיטוי יום-יומי, כדי למנוע הדבקות כמו אלו שקרו בחודש האחרון, על אף הלמידה בקפסולות.