בעקבות האנטישמיות בגרמניה הרצוג כתב לשגרירה: ״להעמיד לדין את האחראים"

יו״ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג שיגר היום מכתב לשגרירת גרמניה בישראל, בה התייחס להריסת הקברים היהודים בעיר וורמס. " יש לשקם את הנזקים שנגרמו לבית העלמין באופן מידי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/20 17:40 כא בתמוז התשפ

בעקבות האנטישמיות בגרמניה הרצוג כתב לשגרירה: ״להעמיד לדין את האחראים"
יצחק הרצוג, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

יו״ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג שיגר היום מכתב לשגרירת גרמניה בישראל, ד״ר סוזנה וואזום ריינר, בעקבות השחתת בית העלמין היהודי "הייליגר זאנד" בעיר וורמס שבגרמניה, ובו הוא דורש להעמיד לדין את האחראים לפשע השנאה ולשקם את הנזקים שנגרמו לבית העלמין. 

במכתבו כתב הרצוג: "שגרירה יקרה, אני מקווה שאת וצוותך בטוב במהלך ימי מגפה אלה.  שמעתי בתדהמה וצער על השחתתו וחילולו של בית העלמין היהודי "הייליגר זאנד" בעיר וורמס, אחד העתיקים ביותר באירופה. אתר זה, שהוא עדות לאלף שנות חיים יהודיים על אדמות גרמניה, נפגע מפשע שנאה מתועב   בשעה שהעליה באנטישמיות הפכה למקור דאגה משותף במדינות רבות. ידוע לי היטב עד כמה הרשויות בגרמניה עירניות ומודעות לגל הזה של שנאה גזענית, אשר מנצלת את התפרצותה של מגיפת הוירוס קוביד-19 כתירוץ להעניק צורה חדשה לעלילות וקונספירציות אנטי-יהודיות ישנות.

"היחסים בין מדינותינו ובין גורמי החברה האזרחית בשני העמים, יחסים מיוחדים ואינטימיים בכל כך הרבה מובנים, הם יקרים ללבי, ואת יודעת היטב כמה אני מעריך את הידידות הרב-מפלגתית של ממשלתך. אני פונה איפוא כידיד אמת לרשויות הגרמניות ומדרבן אותן להעמיד לדין את האחראים לפשע השנאה הזה ולשקם את הנזקים שנגרמו לבית העלמין. אודה לך על התערבותך המיידית בעניין זה".