אנטישמיות בגרמניה: עשרות קברים נופצו בעירו של רש"י

קברים יהודיים בעיר וורמס (וורמיזא) ביניהם גם קברו של המהר"ם מרוטנבורג, נופצו בידי אנטישמים: "השיח הרעיל ברשתות החברתיות הופך להתקפות פיזיות על מוסדות וסמלים יהודים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/20 09:55 כא בתמוז התשפ

אנטישמיות בגרמניה: עשרות קברים נופצו בעירו של רש"י
בית העלמין היהודי בוורמס, צילום: shutterstock

אלמונים השחיתו וחיללו עשרות מצבות בבית העלמין היהודי העתיק בעיר וורמס (וורמייזא) שבגרמניה, המפורסמת גם בשל היותה מקום מגוריו של רש"י. בבית העלמין היהודי הנחשב מהעתיקים באירופה מבקרים אלפי מתפללים יהודים בכל שנה.

בין הקברים המחוללים חולל גם קברו של המהר"ם מרוטנבורג, שכיהן כאחד מראשי רבני אשכנז בימי הביניים (1220-1293), ונודע בהנהגה מהפכנית, כאשר בין היתר כתב גם דברים נגד הכאת נשים, שאולי לא היו מובנים מאליהם באותה תקופה.

יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה ומרכז רבני אירופה, הרב מנחם מרגולין, הביע זעזוע מהמשך העליה באנטישמיות ברחבי היבשת. לדבריו, "אין ספק שמשבר הקורונה הביא עמו עליה חדה בשיח האנטישמי ברשת, וכעת משהוסרו מרבית הסגרים אנו רואים לצערי איך השיח הרעיל ברשתות החברתיות הופך להתקפות פיזיות על מוסדות וסמלים יהודים.
אנו מצפים מממשלת גרמניה לפעול לא רק לשיפוץ בית העלמין, אלא להצהיר רשמית על קבלת התכנית המקיפה למאבק באנטישמיות שיזמנו, הכוללת לצד תגבור האכיפה גם שינוי מהותי בתכנית הלימודים שבמערך החינוך הממלכתי".

הרב יוסף הבלין, ראש בית הדין של פרנקפורט, הסמוכה לוורמס, הביע זעזוע על חילול בית העלמין וציין: "אנו עדים, ולא בפעם הראשונה, לחילול בתי עלמין בגרמניה לצד עליה מטרידה באנטישמיות במרחב הציבורי כולו. אנו קוראים לממשלת גרמניה להכריז על מאבק ללא פשרות באנטישמיות, על מנת לוודא שמעשים כאלו לא יחזרו".