ממשלת בלגיה מקדמת קמפיינים אנטי ישראלים: "להחליש את הקולות הפרו ישראלים"

נחשף מסמך פנימי של ממשלת בלגיה הורתה לארגונים אותם היא מממנת להקים קמפיין אנטי ישראלי, ובכך יזכו במענקים כספיים נוספים. מכון המחקר NGO Monitor: "מטריד מאוד שממשלת בלגיה מעורבת בקמפיין רדיפה" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/20 10:58 י בתמוז התשפ

ממשלת בלגיה מקדמת קמפיינים אנטי ישראלים: "להחליש את הקולות הפרו ישראלים"
רחובות בריסל בבלגיה, צילום: shutterstock

אנטי-ישראליות ממוסדת: ממשלת בלגיה הורתה לארגונים אותם היא מממנת לקדם קמפיינים נגד ישראל ונגד ארגונים המשויכים לה. המטרה על פי המסמך היא "להחליש ולהפחית את הקולות הפרו ישראלים".בחשיפה של גלי צה"ל נמצא במסמך הפנימי שהארגונים, שפועלים למען הפלשתינים, מחויבים לקדם את המטרות האלה, במידה וכך יעשו  יקבלו בתמורה מענקים כספיים. באיחוד האירופי לא ראו בעין יפה את המהלך אותו מקדמת ממשלת בלגיה.

ממכון המחקר NGO Monitor נמסר: "מטריד מאוד שממשלת בלגיה מעורבת בקמפיין רדיפה נגד ארגוני חברה אזרחית. העובדה שהבלגים נענו לבקשתם של ארגונים אנטי-ישראליים בלגיים לממן את הפרויקט הנ"ל ראויה לגינוי. המסמך הזה מאשרר את מה שכבר ידענו: אלו המובילים את הקמפיין להשתקת ארגוני מחקר כמו NGO Monitor הם לא יותר מכלי שרת בידי פקידים אירופאיים הרגישים לביקורת".

בלגיה פעלו לא פעם נגד ישרקאל בפרט ונגד יהודים בכלל בעבר בן וויטס, השר לרווחת בעלי החיים בבלגיה קרא לאסור על קיום שחיטה כשרה במדינה.