מנכ"ל משרד הבריאות: "לא נוריד בשום צורה את מספר הבדיקות"

אחרי הדיווחים על צמצום במספר בדיקות הקורונה, כדי לייעל את החקירות האפידמיולוגיות, מבהיר פרופ' חזי לוי: "לא מתכוונים בשום צורה להוריד במספר הבדיקות, אבל נתעדף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/20 08:47 כא בתמוז התשפ

מנכ"ל משרד הבריאות: "לא נוריד בשום צורה את מספר הבדיקות"
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, צילום: פלאש 90

מדיניות בדיקות הקורונה של משרד הבריאות משתנה. מנכ"ל המשרד, פרופסור חזי לוי, אומר הבוקר (ב') כי אין כוונה להוריד במספר הבדיקות, כפי שפורסם לאחרונה, אך יינתן תעדוף שונה ממה שהיה עד כה. בראיון לגל"צ אמר לוי כי "עלינו ל-27,000 בדיקות ואנחנו מתכננים לעלות אף יותר. לא מתכוונים בשום צורה להוריד במספר הבדיקות, אבל נתעדף על מנת להגיע מהר יותר לאנשים שצריך לבדוק אותם".

לדברי פרופ' לוי, במשרד הבריאות מעוניינים לתת העדפה בבדיקות לאנשים שבסיכון גבוה יותר להידבק: "אנחנו שוקלים האם ניתן לבדוק לא לפי סדר הגעה, אלא לפי סדר חשיבות - כמו חולים בסיכון או מטפליהם", הסביר.

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס גם לנושא של מינוי 'פרוייקטור' לטיפול במשבר הקורונה בכללותו, ולדבריו של האלוף במיל' רוני נומה שקיבל הצעה לתפקיד, אך אמר כי לא הוצעו לו סמכויות. לדברי לוי, "אין לי שיקול אגו קל שבקלים, אבל לתפקידי צריך לתת ביטוי גם במערך שבונים. פועלים קשות כדי למצוא את האופרטור שיתכלל את הדברים מקיר לקיר".

הוא התייחס גם לאפשרות של מציאת חיסון לנגיף הקורונה, והבהיר כי לא קיים תרחיש כזה בחודשים הקרובים: "נוכל לדבר על חיסון רק ברבעון השני של 2021", אמר.

גרוטו: "אמרנו במפורש שכאשר תהיה עלייה בתחלואה נשקול את ההקלות"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, אמר מוקדם יותר בגל"צ כי במשרד הבהירו מראש כי במקרה של עלייה בתחלואה יישקלו ההקלות וההגבלות, ולא מדובר בפעולות ללא מחשבה. לדברי גרוטו, "אמרנו במפורש שכאשר תהיה עלייה בתחלואה נשקול את צעדינו". הוא הסביר את המחשבה העומדת מאחורי הטלת ההגבלות המחודשת, ואמר כי "לא צריך להסתכל על כל נדבק כאדם בודד, כי יש מפיצי על שהדביקו 50 אנשים ויותר, וכך המחלה מתפשטת"

גרוטו נשאל על סגירת חדרי הכושר, בה מעוניינים במשרד הבריאות, על אף הנתונים לפיהם ההדבקה בחדרי הכושר נמוכה מאוד, ואמר כי "לא צריך להביא נתונים מדויקים אם אנחנו יודעים שיש סיכון". על הצמצום במספר היושבים במסעדות: "לצערנו אין פטנט של לאכול במסעדה בלי מסיכה".

המשנה למנכ"ל התייחס גם לנושא הפרוייקטור', כאשר הבוקר דווח כי הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, מעוניין בתפקיד, ואמר כי הוא "לא רואה בעיה אם המנהל יהיה איש צבא שיהיה תחת הנחיה רפואית - כי האירוע הוא רפואי וצריך שיהיה לו מנהל רפואי".