גדי איזנקוט ימונה לאחראי על המאבק בקורונה?

הרמטכ"ל לשעבר הביע רצון בשיחות עם מקורביו להתמנות לתפקיד, אך הוא מעוניין בסמכויות נרחבות, ובמינוי ישיר מראש הממשלה ולא משר הבריאות, מתוך הבנה שאחרת אין אפשרות לנהל את המשבר כמו שצריך

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/20 08:18 כא בתמוז התשפ

גדי איזנקוט ימונה לאחראי על המאבק בקורונה?
גדי איזנקוט, צילום: פלאש 90

החיפושים אחר 'פרוייקטור' לניהול משבר הקורונה נמשכים. מאז דבריו של שר הבריאות אדלשטיין כי ימנה אדם שיקבל אחריות כוללת על התמודדות עם המגפה, הועלו שמות רבים, והבוקר (ב') פורסם ב-ynet כי הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, הביע רצון להתמנות לתפקיד.

על פי הדיווח, איזנקוט, שסיים את תפקיד הרמטכ"ל לפני כשנה וחצי, אמר בשיחות עם מקורביו כי "אני חייל. אם קוראים לי אני מתייצב באופן מיידי לניהול האירוע הלאומי הזה". עם זאת, איזנקוט לא ייקח את התפקיד בכל מחיר, והוא מעוניין בו רק אם המינוי יהיה מצידו של ראש הממשלה, ולא מצד שר הבריאות או מנכ"ל משרדו. איזנקוט אמר כי ללא סמכויות ישירות מצד ראש הממשלה אין אפשרות להצליח בתפקיד כזה, ומי שימונה אליו ייכשל.

בנוסף, הרמטכ"ל לשעבר רוצה לתפקד ישירות תחת ראש הממשלה נתניהו והמטה לביטחון לאומי, ללא תיווך משרד הבריאות, כדי שיוכל "לתכלל את האירוע ולנהל אותו ברמה לאומית ובין משרדית", וכן יכולת לניהול מערכים שונים במשרד הביטחון, הנדרשים לתפקיד, וכן קבלת סמכויות מראש הממשלה שיאפשרו לו "להוריד פקודות לשטח", באופן יעיל ומהיר.

איזנקוט אמר את הדברים לאחר שנודע כי האלוף במיל' רוני נומה, שזכה לשבחים בגל הראשון על ניהול משבר הקורונה בעיר בני ברק, על רקע אחוזי ההדבקה הגבוהים שהיו אז בעיר והסגר שהוטל עליה, לא ימונה לתפקיד המדובר, בשל מחסור בסמכויות. נומה קיבל פנייה ממנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, להתמנות לתפקיד, אך השיב בשלילה.

כזכור, בשבוע שעבר אמר שר הבריאות אדלשטיין כי ימנה אדם לתפקיד האחראי על ניהול ההתמודדות עם המגפה: "החלטתי למנות מנהל מיוחד למערכה נגד מגפת הקורונה. בזמן הקרוב ביותר אודיע על בחירתי. תפקידו יהיה לתכלל את הנושא, החל ממערך הבדיקות, דרך קטיעת שרשרת ההדבקה ויתר הפעולות הקשורות לנגיף".