ביתר עלית: חולי הקורונה יפונו לבית מלון

אחרי פניות חוזרות מצד ראש העירייה, התקיימה ישיבה משותפת של העירייה עם נציגי פיקוד העורף ומשרד הבריאות, וחולי קורונה מהעיר יפונו לבית המלון 'כינר' הסמוך לכנרת. ראש העירייה: "שמח שהרשויות מתעוררות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/20 15:42 טז בתמוז התשפ

ביתר עלית: חולי הקורונה יפונו לבית מלון
ביתר עלית, צילום: פלאש 90. נתי שוחט

הבוקר (ד') הוטל סגר לשבעה ימים על העיר ביתר עלית, בשל המספר הגבוה של הנדבקים בקורונה. הסגר הוטל על אף בקשות מצד ראש העירייה מאיר רובינשטיין, לפנות את החולים מהעיר כדי לצמצם את ההדבקה, במקום להטיל סגר שצפוי רק להגביר את ההדבקה בתוך העיר, מהצפופות בישראל.

המל"ל: 1,319 ישראלים נדבקו בקורונה ביממה האחרונה

מעיריית ביתר עלית נמסר כי נציגי המל"ל, פיקוד העורף ומשרד הבריאות הגיעו כעת לישיבת חירום. בישיבה סוכם על הקמת מלון ייעודי לחולים מביתר עילית, מלון ׳כינר׳ שלחופי הכנרת, והוחלט על מאמץ פינוי מסיבי של חולים מהעיר ב 48 שעות הקרובות. 

ראש העירייה רובינשטיין אמר: "אני שמח שהרשויות מתעוררות. לצערי הסגר עדיין לא הוסר אבל נפעל בשילוב ידיים לפינוי החולים מהעיר, לצמצום התחלואה בתקווה שהסגר יוסר מעלינו בקרוב".

מלשכת שר הביטחון נמסר עוד כי "לאור הערכת מצב שהתקיימה הבוקר והמשך גל התחלואה, הורה שר הביטחון בני גנץ לפתוח ב-48 השעות הקרובות בין 2-3 מלוניות קורונה נוספות, שלפחות אחת מהן תותאם למגזר החרדי. נכון להיום פתוחות 12 מלוניות, מתוכן 6 המותאמות באופן ייעודי לציבור החרדי. משרד הביטחון נערך להגדלה משמעותית נוספת של מערך המלוניות.

"במקביל, משרד הביטחון וצה"ל באמצעות פיקוד העורף מגבירים בימים האחרונים את מאמצי ההסברה מול הרשויות המקומיות וקופות החולים בכדי לעודד פינוי של חולים למלוניות, בדגש על אזורים שבהם ריכוז גבוה של חולים".

ראש עיריית ביתר עלית

ראש עיריית ביתר עלית, מאיר רובינשטייןצילום: Aharon Krohn/Flash90

אתמול בלילה החליטה ועדת השרים לעניין אזור מוגבל, לאשר למפקד הצבאי של אזור יהודה ושומרון להכריז על השטח המוניציפלי של ביתר עילית כשטח מוגבל ל-7 ימים החל מיום ד' 8.7 בשעה 8:00 בבוקר עד ליום ד' 15.7 בשעה 8:00 בבוקר.
לאור ההחלטה תוגבל הכניסה והיציאה לעיר ביתר עלית וכן יוגבלו התנועה והעסקים בתוך העיר עצמה. הצעת ההחלטה תונח על שולחן ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת בהקדם האפשרי.

בהודעת משרד הבריאות נאמר כי "מזה למעלה מחודש מגמת התחלואה מנגיף הקורונה במדינת ישראל נמצאת בעלייה. בשבועות האחרונים מספר החולים בישראל עלה בצורה משמעותית ואף עבר בימים האחרונים את רף ה-1,100 חולים ליום. בעקבות העלייה, הוטלו בימים האחרונים הגבלות שונות החלות בכלל מדינת ישראל, לרבות הגבלות על הפעלת אולמות, מוסדות תרבות, מסעדות, חדרי כושר, בריכות שחייה ועוד, וכן הוגבלו ההתקהלויות ברחבי המדינה.
עם זאת, לאור תחלואה משמעותית בעיר ביתר עילית וזאת גם לאחר נקיטת הגבלות על התקהלות ועל מערכת החינוך בעיר, לעמדת גורמי המקצוע במשרד הבריאות נדרשת במועד זה נקיטת אמצעים משמעותית נוספת, במסגרת הכרזה על שטח מוגבל בעיר".

עוד נמסר כי "בביתר עילית יש 240 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 389 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 224%. לנוכח חשש משמעותי מהתפשטות המחלה בעיר ומחוץ לה הוחלט על הכרזה על העיר כאזור מוגבל".