כל חיילי גדוד נחשון נכנסו לבידוד

מאות חיילים נכנסו לבידוד יחידתי לאחר שנחשפו לכמה חולים מאומתים. אחת החולות, שערכה על דעת עצמה מסיבת יום הולדת בבריכה, צפויה לעמוד למשפט כשתחלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/20 14:14 טז בתמוז התשפ

כל חיילי גדוד נחשון נכנסו לבידוד
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

גדוד "נחשון" של חטיבת כפיר נמצא ב"בידוד יחידתי" בבסיס ברמת הגולן בשל החשד שנחשפו לחולי קורונה מאומתים. מפרטי האירוע עולה כי חיילת בגדוד ערכה על דעת עצמה מסיבת יום הולדת בבריכה במהלך סוף השבוע הקודם. סביר להניח שהחיילת תישפט כשתחלים. כך פורסם ב'ישראל היום'

בדיעבד התברר כי במסיבה נכח חולה קורונה מאומת, ולפיכך החיילת וחבריה החיילים שהיו במסיבה נכנסו לבידוד. לאחר כמה ימים נבדקו החיילים, והתברר שחלקם, ביניהם החיילת, נדבקו בנגיף. 

החיילים שבאו במגע ישיר עם החיילת המאומתת נכנסו לבידוד ביתי, ואלה הסובלים מתסמינים ייבדקו בהתאם להנחיות הרפואיות. שאר הגדוד, שנחשף באופן נרחב לחולי הקורונה ולמבודדים, נמצא כעת בבידוד יחידתי בבסיס קלע חי"ר שברמת הגולן. 

הרמטכל בהערכת מצב בעוצבת הבשן, לאחר התקיפה בסוריה (דו"צ)צילום:

גורם בכיר בגדוד אמר ל"ישראל היום" כי: "הגדוד כולו נכנס לבידוד יחידתי, קרי, לא מאושרת כניסה של אף גורם לגדוד והחיילים נדרשים להישאר מסוגרים בבסיס עד להודעה חדשה. החיילים מתאמנים, אבל לא נמצאים בחיכוך עם אף יחידה אחרת ואף גורם אחר".

תגובת דובר צה"ל: האירוע קרה בזמן שההנחיות וההחמרות החדשות טרם נכנסו לתוקפן. חיילים אשר באו במגע ישיר עם החיילת המאומתת הוכנסו לבידוד ביתי, ואלה הסובלים מתסמינים יבדקו בהתאם להנחיות הרפואיות.
הגדוד נמצא בבידוד יחידתי, מתנהל בהתאם להנחיות החדשות ומתאמן במתכונת של קפסולות פלוגתיות זאת בהתאם לדרכי הפעולה הרפואיות המקובלות במקרים דומים".

כמו כל מדינת ישראל, גם בצה"ל יש גל נרחב של תחלואה, ובימים האחרונים נרשם שיא של חיילים מבודדים. על פי הנתונים האחרונים שפורסמו על ידי הצבא אתמול, עד כה חלו בצה"ל 496 משרתים בחובה, בקבע ועובדי צה"ל. כולם במצב כל. 245 מהם החלימו או השתחררו משירות. נכון לאתמול, היו בצה"ל 7,809 משרתים בבידוד.