שר התרבות: "עצב עמוק עם ההחלטה על סגירה של מוסדות התרבות"

הנפגעים העיקריים מההגבלות החדשות הם אנשי התרבות שרק לאחרונה נפתח להם צוהר קטן לשוב לפעילות וכעת הוא נסגר שוב. חגי לובר מנהל תיאטרון אספקלריא: "יש הרבה רעב לאוכל גשמי ורעב לאוכל רוחני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/20 16:00 יד בתמוז התשפ

שר התרבות: "עצב עמוק עם ההחלטה על סגירה של מוסדות התרבות"
שר התרבות והספורט חילי טרופר, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

הממשלה יצאה היום (ב') עם שורה של מספר הגבלות חדשות  המסעדות צפויות להיות מוגבלות ל-20 איש בפנים ו-30 בחוץ, בתי הכנסת יישארו פתוחים - אך מספר המתפללים יוגבל עד ל-19 בני אדם. עוד מקומות שנפל מר על גורלם אלו התאטראות ואולמות התרבות, שעד לא אמש עוד ניתן היה להכניס 250 איש להופעה, וכעת אפילו המעט הזה כבר נגזל מהם. כעת רבים דורשים או לבטל את ההחלטה או לקיים את ההבטחה על הפיצויים הכלכליים שהם דורשים.

ההגבלות החדשות של הממשלה

שר התרבות והספורט חילי טרופר התייחס להחלטה לסגור זמנית את מופעי התרבות בעקבות עליית התחלואה בנגיף הקורונה: "יש בי עצב עמוק עם ההחלטה על סגירה זמנית של מוסדות התרבות בישראל. אנחנו נמשיך לפעול בכל הכוח בכדי להבטיח את קיומם של מוסדות התרבות וכן נפעל עם משרד האוצר כדי לייצר ביטחון כלכלי עבור העובדים הרבים בתחום זה. בימים אלו מכין משרד התרבות והספורט מגוון פעילויות ופרויקטים שיאפשרו לאזרחי ישראל להמשיך ולחוות תרבות גם בימי הקורונה ונעדכן עליהם בזמן הקרוב".

מייסד ומנהל תיאטרון אספקלריא, חגי לובר מגיב לסגירת נוספת של מופעי התרבות בעקבות העלייה בתחלואה במשבר הקורונה ואומר: "ושוב, סוגרים את מופעי התרבות, רכזי התרבות מבטלים הצגות שהוזמנו בהיסוס, שוב ושוב דיבורים על אבטלה ועל חל"ת של עובדי התרבות, ושוב חוסר ההבנה שהתרבות היא לא ג'ובים וסידור עבודה, תרבות היא חזון, שאר רוח , צורך נפשי בסיסי של הקהל תרבות היא נשמה, יש משפחות רעבות, והרבה, רעב לאוכל גשמי ורעב לאוכל רוחני, אנחנו ממשיכים להציע לכם להיות שותפים איתנו ולהחזיר אותנו לעבודת היצירה, אנחנו מתחייבים ליצור לכם תרבות  עשירה חיה, בועטת ויהודית כל כך רק תנו לו את האפשרות". 

מתאטרון הבימה נמסר: "התיאטרון הלאומי הבימה נערך מלכתחילה לפתיחתו בחודש הבא - ככה שכל החלטת ממשלה שתתקבל החל מאוגוסט ואילך– בכפוף לנתוני התחלואה – התיאטרון יפעל על פי מה שיאושר. כל עובדי ושחקני הבימה עדיין נמצאים בחל"ת עוד מאמצע מרץ עד להודעה חדשה".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן