השרים אישרו: בתי הכנסת צפויים להישאר פתוחים - במגבלות של 19 איש

הממשלה אישרה את הגבלות משרד הבריאות, ההגבלות יחלו באופן מידי וחלקן לא יידרשו את אישור הכנסת. בין ההחלטות: סגירת אולמות, מועדונים וברים, סגירה של מופעי תרבות, מסעדות: הגבלה של עד 20 איש בשטח סגור ועד 30 איש בשטח פתוח ועוד

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/07/20 14:04 יד בתמוז התשפ

השרים אישרו: בתי הכנסת צפויים להישאר פתוחים - במגבלות של 19 איש
בית כנסת בקורונה, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

הממשלה קיבלה היום (ב') את הצעת השר אריה דרעי, ובתי הכנסת יישארו פתוחים - אך מספר המתפללים יוגבל עד ל-19 בני אדם. בשעה זו מקיימים שרי הממשלה דיון בהגבלות החדשות, כשבמשרד הבריאות ובמטה לביטחון לאומי הציגו שורת דרישות להגבלות על האוכלוסייה, בעיקר בצמצום התקהלויות. כזכור, בסוף השבוע אושר צמצום החתונות והאירועים לחמישים איש בלבד. הממשלה אישרה את טיוטת החוק לתיקון וקיום תוקפן של תקנות שעת חירום, כך שההגבלות עליהן תחליט הממשלה יכנסו לתוקף באופן מיידי. הצעת החוק תועבר לאישור מליאת הכנסת באופן מיידי.

מספר הנדבקים בקורונה עבר את ה-30 אלף

הממשלה החליטה פה אחד על המגבלות הבאות בהמלצת משרד הבריאות:

  • סגירת אולמות, מועדונים וברים.
  • מסעדות: הגבלה של עד 20 איש בשטח סגור ועד 30 איש בשטח פתוח בשולחנות מרווחים בחוץ. 
  • סגירה של חדרי כושר ובריכות שחייה ציבוריות.
  • סגירה של מופעי תרבות.
  • מלונות ותיירות: לא תתאפשר פעילות מועדונים וברים בשטח המלון. פעילות מסעדות וחדרי אוכל תתאפשר עד 20 איש בשטח סגור.
  • בתי תפילה: עד 19 איש. 
  • התכנסויות והתקהלויות אחרות: עד 20 משתתפים, במרחק של 2 מטר בין אחד לשני תוך חבישת מסיכות.
  • פעילות ספורט מאורגנת תתאפשר רק ללא קהל. (אין שינוי מהמצב הקיים)
  • בית הספר של הקיץ, קייטנות ופעילויות נוער: תתאפשר רק לגילאי גן עד כיתות ד׳. הממשלה מסמיכה את מנכ״ל משרד הבריאות לקבל החלטה בעניין פעילויות חינוכיות לגילאי ה׳ ומעלה בהתייעצות עם השר להשכלה גבוהה.
  • אוטובוסים: עד 20 איש באוטובוס. הממשלה מסמיכה את שרת התחבורה לקבוע מספר אחר בהסכמת שר הבריאות והמל"ל. (נכנס לתוקף מיידית)
  • עבודת משרדי הממשלה והחברות הממשלתיות: לפחות 30% עבודה מהבית, על פי כללים שיקבע נציב שירות המדינה.

שר החינוך יואב גלנט צייץ ביקש להבהיר כי ההגבלות אינן כוללות את הקייטנות ובתי הספר של החופש הגדול: "למען הסר ספק - בתי הספר של החופש הגדול לילדי הגנים ותלמידי כיתות א׳ עד ד׳ ממשיכים לפעול כסדרם, במתכונת שהייתה ובקבוצות שנקבעו. אין כל שינוי בהנחיות. כל שאר ההודעות בנושא, בטעות יסודן".

חברת הכנסת מרב מיכאלי בתגובה לחוק שעוקף את הכנסת בחירום: "‏אחרי שנתניהו התלונן על הדמוקרטיה שכל כך מפריעה לו, מגיע החוק שיפטור אותו ממנה. הממשלה לא רק סגרה עכשיו מיידית את המועדונים, חדרי הכושר ואולמות האירועים, אלא גם את כנסת ישראל. קיסרות נתניהו בחסות הקורונה וגנץ".
 

נתניהו על העצמאים שנפגעו במשבר הקורונהצילום: דוברות ראש הממשלה

 

למעלה משלושים אלף נדבקים בישראל

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 816 נדבקים חדשים בקורונה, מתוך 18,946 בדיקות שנערכו, ובסך הכל עומד שיעור ההדבקה על 4.6% מכלל הבדיקות - אחוז גבוה ביחס לעולם.

נכון להבוקר יש בישראל 11,856 חולים פעילים בקורונה - חלקם נשאים א-סימפטומטיים בלבד, וחלקם בעלי תסמינים. בסך הכל יש 90 חולים במצב קשה, ומתוכם 32 מונשמים. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 332 בני אדם כתוצאה מהידבקות בקורונה, עלייה של נפטר אחד - מטופל בן 78 בעל מחלות רקע, שאושפז בבית החולים הלל יפה.